Gå til innhold

Girebirger: Golf mk2 GTI Oppussingsprosjekt

Ranger emnet


Girebirger

Anbefalte innlegg

En ting er jeg glad for, å det er at dere nevnte det med bremseskjoldet! Bak senterkoppen hadde jeg nemlig glemt skiven som ligger mellom mutteren og lageret.. smile.gif

Begynte å montere på den andre siden idag, nå gjenstår bare å montere caliperen før den også blir montert på akslingen.

Bilde0313_zpsd70482b0.jpg

Bilde0318_zps4f7381d5.jpg
Den lille "inspeksjonsluka" i bremseskjoldet var sunnrustet og blir byttet ut med en gummigjennomføring. Akkurat den som er så fin å rød på det andre bremseskjoldet, lurer på om jeg ikke nå må bytte begge.

Bilde0319_zps94c6d741.jpg

hjelde: Slik lakk brukte jeg: http://biltema.no/no/Bilpleie/Maling-og-lakk/Caliperlakk-36334/

Endret av Girebirger

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bra det kom noe ut av det :P Du får si hva du syns om powerflex foringene da:) Vurderer slike selv i min serru..

 

Ja det skal jeg, husker hvor ræva "hang etter" når jeg svingte brått med bilen, vel og merke da med ødelagte foringer. Så dette skal bli spennende, tenker å få opp akslingen på bilen imorgen :)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har i det siste tenkt på senkesett eller bare nye fjærer og dempere generelt. Mener å huske at det i Haynesboken står at GTI modellene er 10-15 mm lavere en GL, CL osv. GTI ble levert originalt med 14" hjul, mens de andre ble levert originalt med 13" hjul.

 

Når jeg ser for eksempel i Biltema sin katalog, så passer visstnok deres dempere/fjærer til alle Golf 2 modeller. Hvilket sier at alle de fjærene/demperne de selger til Golf 2 er helt like. Da sitter jeg her å lurer på om det er forskjell på GTI dempere/fjærer iforhold til de som ble levert med de andre modellene? Vil jo nesten tro det da GTI er sportsutgaven. Kom med synspunkter og kunnskaper folkens! :)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girebirher: Kontakt Velox Motor og hør med dem evt. Er mulig Quattro73 her inne veit noe om dette også, men det er også mulig han er på jobb om dagen. Da kan det ta litt tid før han svarer ;)

 

Info@veloxmotor.com

 

Er forsåvidt enig med MacGyver 93. Coilovers er å anbefale. Dette koster ikke mange tusenlappene. P&R selger dem for 2500-3000,- for settet med tüv papirer.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girebirher: Kontakt Velox Motor og hør med dem evt. Er mulig Quattro73 her inne veit noe om dette også, men det er også mulig han er på jobb om dagen. Da kan det ta litt tid før han svarer ;)

 

Info@veloxmotor.com

 

Er forsåvidt enig med MacGyver 93. Coilovers er å anbefale. Dette koster ikke mange tusenlappene. P&R selger dem for 2500-3000,- for settet med tüv papirer.

 

Hadde ikke Eilif litt problemer med de TUV papirene a?

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jo, han klagde på at de var på tysk.. Men han har vel ingen rett til å kreve at de skal være oversatt, så han nevne det bare ;)

 

Men nå må man ikke glemme alle ekstra-kostnadene..

- Hjulkontroll 1500,-

- Godkjenning 500,-

- Nytt vognkort 500,-

 

Så.. er ikke bare-bare ;)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

 

Så på et par justerbare senkesett her om dagen, var vel en 4000-5000,- for fire stk. Men sant så sant Eilif9, alle ekstrakostnadene :)

 

Men nå er heller ikke senkesett så høyt på lista da jeg har andre ting å gjøre før jeg vil påkoste deler med høyrere pris enn bilen selv.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår