Gå til innhold

Girebirger: Golf mk2 GTI Oppussingsprosjekt

Ranger emnet


Girebirger

Anbefalte innlegg

Ja blir jo endel ekstrakostnader for å få det innskrevet i vognkort. Men blir vel heller nye felger og dekk først, tenker 16" Alufufelger, de 15" felgene jeg har nå er kantkjørte og skjeve, og bilen sporer en god del. Har faktisk litt lyst til å finne tak i et sett 15" stålfelger, skjære ut senteret med hullsag, snu det og sveise det fast.. ;)

 

To nye dørpakninger og takliste på førersiden er bestilt, noen som har byttet takliste før? Er de limt eller sitter de fast med klips, eller hva?

 

PS: Stivt er bare bra, da sitter bilen litt bedre i svingene! :)

Endret av Girebirger
skriveleif

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo gjøre som jeg gjorde, å kjøre med det til du blir stoppa:) Men så var ikke min bil i stort bruk før jeg ble stoppa da:) Forstillingskontroll tok jeg på skolen, så jeg fikk det gratis, og det koster vell 500 kr på bt får å få det godkjent:)

 

Jeg betalte 1800,- for hjulkontroll. Også må bilen på BT på godkjenning, dette koster 500,- også må du ha nytt vognkort som jeg tror også koster rundt 500,- (?)?

 

Hadde jeg hadd de originale demperne hadde jeg fått skilt på min for så å sette på coiloversene etterpå, altså ulovlig, hehe.

Men siden det koster meg like mye å få coilvoersene godkjent i vognkort som å kjøpe nye dempere så går jeg jo så kalrt godkjenningen ;)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 1800,- for hjulkontroll. Også må bilen på BT på godkjenning, dette koster 500,- også må du ha nytt vognkort som jeg tror også koster rundt 500,- (?)?

 

Hadde jeg hadd de originale demperne hadde jeg fått skilt på min for så å sette på coiloversene etterpå, altså ulovlig, hehe.

Men siden det koster meg like mye å få coilvoersene godkjent i vognkort som å kjøpe nye dempere så går jeg jo så kalrt godkjenningen ;)

 

 

Jeg betalte ikkeno for no nytt vognkort jeg.. kun 500 kr på bt og dem sku sende nytt vognkort i posten, og imens fikk jeg sånn midlertidlig vognkort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kanskje trenger et slags gummi-lim, jeg jobbet på Riis bilglass i ei uke å de brukte en slags fuge-pistol med gummi-tetning i når de limte på rutene ihvertfall, regner med det er av det samme med listen :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den taklista er bare å "dra" av egentlig.. sitter kanskje litt hardt men.. hos meg var det å dra dem av hvertfall :) ikkeno lim eller noe..

 

Så de sitter bare klemt på? Men må man ikke av med forskjermen, tenker på når man skal montere den nye?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for sist, er endelig iland og har begynt med bilen igjen!

Har lenge hatt en tanke om at tenningen ikke var riktig pga dårlig tomgang. Sjekket med stroboskoplampe og den hadde alt for mye fortenning, stilte den ned på 7 grader før ØDP og tomgangen ble mye finere!
Har enda endel "traktor lyd", tror det kommer av at jeg har tre åpne potter, lurer på om jeg blir å bytte ut den bakerste potta med original kammer potte slik at jeg får jevnere lyd.

MYE motor lyd kommer ut i front pga luftfilter boks med avkappet bunn, høres gromt ut men blir vel å reparere den, og kanskje legge slange fra luftfilterboksen til grillen der jeg montere ei form for trakt slik at jeg får ram-air effekt.

SDC10136_zps1b45fc55.jpg

SDC10138_zpsf336d2d3.jpg

SDC10139_zps980e841f.jpg

SDC10140_zps97db23a8.jpg

SDC10141_zps2babad57.jpg

SDC10143_zps33ea1629.jpg
Da jeg tittet inn i bilen, var det mer is inni enn på yttersiden...

SDC10144_zps7523ea57.jpg

SDC10147_zps469d55e0.jpg
Laget meg en Power Brake Bleeder, egentlig bare for moroskyld, har ikke fått testet den enda da jeg mangler et lokk til bremsevæske beholderen som jeg skal feste slangen til.

Har også fått to stk framblinkers, type helt svart. I tillegg to nye dørpakninger, den taklista viste seg å være på auksjon, så den fikk vi ikke.

Endret av Girebirger

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul og godt nyttår!

I det siste har jeg fortsettet strevet med å finne ut hvor bilen lekker vann. Julaften tok jeg ut alt bortsett fra dørtrekk og taktrekk, for så å sitte inni bilen mens min bror helte bøtter med vann over bilen, Joda! Fant jo ut hvor vannet snek seg inn.

Plass nr 1. Hele venstre baklykt fylte seg opp med vann, og det flommet inn. Kanskje ikke rart at sikringen til bremselysene brant dagen jeg kjørte på EU?

Plass nr 2. Kanten som baklukepakningen er festet i, var det i øverkant boret hull!! Noen karer som har følt seg lur da de har brukt selvborende skruer til å feste plastlista som ligger mellom taktrekk og pakning.

Plass nr 3. Dørpakningen på venstre side, vannet snek seg inn og kom ut rett atmed panseråpneren.

Ellers har jeg koblet opp ny cdspiller, trukket kabler bakover til sub og forsterker, byttet endel gjennomføringer i torpedoveggen samt ryddet opp i det elektriske anlegget. Har også lakkert opp øyespoiler og taklukespoiler, pluss siklet på en trimkam jeg gjerne vil ha! smile.gif

Regner med mange av dere vil lure på hvorfor jeg har en Marcant 400W Sub, svaret er så enkelt at jeg ikke tørr å ha noe dyrere sub baki om det skulle vise seg at det fortsatt siver inn vann.

SDC10148_zpsb851192b.jpg
Stoler på tørk!

SDC10152_zps15206f33.jpg

SDC10153_zpse13f218c.jpg

SDC10156_zpse8984cca.jpg

SDC10157_zpsb3f48a8e.jpg

SDC10158_zps00e82007.jpg

SDC10159_zpsbfe9f3d4.jpg
Bytter ut diverse gjennomføringer.

SDC10160_zpsbe69b624.jpg
Disse to burde jeg jo strengt tatt fått tak i med en gang.

SDC10161_zps1bd18537.jpg

SDC10162_zps490bd197.jpg
Her fosset det inn vann, blir doble pakninger pluss fuging med Tec7.

SDC10163_zps5c7a0676.jpg
Her har nok Team kjempelur brukt selvborrende skruer til å feste plastlista som overlapper pakning og taktrekk, hull tvers gjennom...

SDC10164_zps2e3a1f2a.jpg
Her kom det også inn vann, skal bli bedre med nye dørpakninger som jeg har liggende.

SDC10165_zps6f3ea351.jpg
Nye lyktepakninger skal lages.

SDC10166_zps8272097c.jpg
Her også usaklige mengder silikon, og fortsatt var det ikke tett.

SDC10167_zps4546dd28.jpg

SDC10169_zpsd0fb2e2a.jpg
Opprydding av uisolerte ledninger og la opp ledninger til lys og div som manglet.

SDC10170_zps173bc1b1.jpg
Marcant 400W Sub og JVC cdspiller.


Vel vel, det var det jeg hadde for denne gang! smile.gif

 

Fortsettelse i neste innlegg

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv plastlakk fra Biltma du, den funka fjell! :D

Fine stoler BTW ;)

Min lakk inn vann gjennom regnbrønnen, jeg hadde tatt av det der plast-dekselet soms att over, så det regnet rett inn og gjennom filteret til varmeapparatet.. Hadde ca 10 cm med vann i golvet dagen derpå, haha :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår