daggis Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Originally posted by rakriste Endelig ferdig med overhallingen.. etter motorhavari i forrige uke så ble jeg ferdig i går kveld. har nå byttet fester til dynamoen, byttet audi oljepumpa og bunnpanna til gti, oljetrykket har nå da blitt stabilt og vanntemp, har synket og stabilisert seg :) itillegg har tenningsbaken blitt redusert ytligere pga mindre temperatur i motoren :) deilig å slippe å se oljelampa og vanntemp blinke og pipe omhverandre, gikk på nervene tilslutt. så ikveld blir det tur til hamar (mjøsmeet) noen som vil slå følge oppover i 8tiden? Bare lurte på hvorfor du byttet oljepumpe og bunnpanne jeg? Står motoren rett i audien, og på skrå i golfen? Hvis det er tilfelle er jeg intr. i å kjøpe bunnpanna og oljepumpe fra audien hvis du har det enda... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet September 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Hei.. Oljepanne fikk feil vinkel i forhold til at motoren i audi står bakover mens vw på tverra! om du skjønner.. slik jeg forstår det da er at oljepumpa ikke suger olje untatt når det skvalper :) hehe.. og oljepumpa er jo da oxo tilpasset den panna. dette er iallfall det jeg har fått forklart av en vag-ansatt! har vel fortsatt delene liggenes ja. (kaster sjeldent noe bildeler i allefall :) ) Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Skjønte ikke helt hva du mente jeg, men i bobla mi står ihvertfall motoren rett opp ned, altså blokka er lodrett. Vil det bli mere riktig med en audi bunnpanne og pumpe da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Oktober 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 har noe med at motoren står på langs!!! BTW... cabben er nå frisk igjen,, var bare pagateller som gjorde at den ble ståendes i noen uker... hehe flaut Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sexybam Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Pen bil! Hadde gjort seg med lakkering og felger, men meget pen bil! :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet November 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 takk... bilene skal få nye sko og, men ikke første pri. nå er den på vinterlagring. og vinterbilen tatt ut :( får se om det kanskje blir litt mer motoroppdatering i vinter. ellers følg det andre prosjektet mitt, vinter er høysesong for slikt! Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Desember 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Klarte i dag endlig å redigere videoklippet fra Bugrun 2004 hvor jeg prøvde å benkkjøre bilen. den er 2L gti konvert, men diverse trim på det igjen, resultat= altfor høykomp og tenningsbank. (dette er heldigvis ordnet per idag) kommer flere bilder snart, her er filmen iallefall høyre klikk -> lagre! Testrun (2.5mb) Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Mars 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 HEEEY UPDATE!!! da har jeg klart å skaffe tilveie orginal delene slik at jeg nå får elektrisk åpning/lukking av cabben på bilen. har og fått elektriske vinduer (orginalt til vw golf cab mk1) thanx to ebay :D ikke lenge før sesongen er igang, så det var på tide. Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andeey Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Hvor kjøpte du lyktene bak+blinkerne foran? Er også interessert i interiøret du kjøpte, veldig fint! Den bilen blir en perle!! hilsen andey Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiNDFLaRe Skrevet Mars 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 Hva skjer'a... Når skal du fikse demperne på cab'n? Siter MiNDFLaRe '98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor '96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far X '96 Peugeot 306 Xt 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Mars 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Hva skjer'a... Når skal du fikse demperne på cab'n? mener du disse godbitene??? og disse? elektrisk-hydraulisk manøvrering av taket på bilen (orginal deler så klart) og så klart orginal delene til elektriske vinduer! Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiNDFLaRe Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Jepp.. Tenkte på det der ja... Cab'n blir bra med hyd-tak! (er jo bra fra før av og da...) doh Siter MiNDFLaRe '98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor '96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far X '96 Peugeot 306 Xt 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Mars 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 servo i boks oxo nå.. mangler bare ac så er bilen fullt utstyrt med luxus.. Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svaggen Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Hei mann! Tørr en`spørre hva du måtte gi for servo kitet? Har vært inne på visse sider og søkt, men det koster i jævligste laget. Sjekka du om det gikk an å bruke servo fra andre modeler? Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Mars 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 blei noen hundringser for det. skrudde det ut selv og brukte vel 4 timer på det.. :( håper monteringa går enklere da alle bolter på min bil er nye. skal bli deilig med servo da bilen er lavere i år :) hvor har du leita henn? og til hvilke priser? Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg