K.A. Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 skal ikke være spydig, for jeg er ikke flink til å søke eller lete selv, men det ligger faktisk lastet opp/link flere steder på einser forumet. det gjorde iallefall det, for jeg lastet denne linken selv.OG for å ungå misforståelse så er dette IKKE en automatisk godkjennelse ved å vise dette brevet. det er ett gammelt og egentlig ugyldig brev. Vi har dette papiret på våre sider også (under). Men husk det Rakriste sier. Det gir deg ingen garanti for godkjenning. Men Rakriste, hva er totalvekta på bilen nå? Hva ligger du ann til? Hvor mye effekt vil stå i vognkortet? Siter G68 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Mars 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Vi har dette papiret på våre sider også (under). Men husk det Rakriste sier. Det gir deg ingen garanti for godkjenning. Men Rakriste, hva er totalvekta på bilen nå? Hva ligger du ann til? Hvor mye effekt vil stå i vognkortet? bra du har det.. jeg skal mer enn gjerne laste det opp selv så andre får det. tillatt total vekt er 1270kilo egenvekt er 620kilo foran og 380bak så skal man regne 75kilo per person * 3 (som min er regga som) foran veide min 640kilo hos tilsynet =20kilo for mye i forhold til eksisterende tall hos tilsynet. effekten i vognkortet blir 100kw =136hk som 9a motoren har. men denne kan bli justert opp til 141hk ifølge tûv, men det ser jeg ikke noen grunn til å mase om.. Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.A. Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Hva gjør at du ikke får godkjent 640 kilo? Siter G68 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Mars 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Hva gjør at du ikke får godkjent 640 kilo? det er ikke lov å oppjustere egenvekta for da overstiger totalvekta. ok, greit nok at 1990 modellen har 785,-kilo totalvekt foran men det må bevises at 1979modellen er lik i kontruksjon som igjen sier at produsenten må gi meg ett skriv/dokument hvor det skriftelig sies at det kan tillates. først da kan biltilsynet justere vektene. så det er rimelig tungvindt. er snakk om så lite så derfor lar det seg gjøre med å bytte støtfangerjernet og evnt flytte batteriet bak Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kman Golf 75 Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 hihi...uten dialogen så ville nok ting vært enda værre ville jeg da tru.. men noen ting jeg ikke hadde sett for meg gitt, men en erfaring rikere. Wicky124= bilen vurderes solgt så du har mulighet for å få deg ett godt utgangspunkt nå ;) Kman Golf 75. det papiret er ett mye omtalt brev fra møller som kom ut på 90tallet. dette gies ikke ut lenger så du må laste ned en gammel kopi. om det fungerer for deg er opp til biltilsynet og din dialog med dem.. Tusen takk for hjelpen og lykketil med vekta!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Mars 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Tusen takk for hjelpen og lykketil med vekta!!! det ordner seg nok.. lykke til selv. Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dinge Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 skal ikke være spydig, for jeg er ikke flink til å søke eller lete selv, men det ligger faktisk lastet opp/link flere steder på einser forumet. det gjorde iallefall det, for jeg lastet denne linken selv.OG for å ungå misforståelse så er dette IKKE en automatisk godkjennelse ved å vise dette brevet. det er ett gammelt og egentlig ugyldig brev. Vet jo det,vi bor jo i norge. alt blir snudd på :spin for den minste ting. men da vet jeg det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Vet jo det,vi bor jo i norge. alt blir snudd på :spin for den minste ting. men da vet jeg det:) da veide jeg og nitelkr litt einserdeler og eiere idag.. sistnevnte snakker vi ikke mer om. iallefall en clipperfanger til golf cabrio veier 19kilo med lykter og alt. siden jeg må slanke 20kilo i utgangspunktet, så blir dette for snaut, jeg må jo ha fanger, så å bare fjerne jernet inni hjelper ikke stort. så da veide vi batteri, = 15kilo... nå snakker vi. totalt sett så kommer jeg nok å klare å slanke rundt 25kilo. da skulle vi være klare for ny kontroll som er 17/4 kl 1400.. tvitvi.. Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.A. Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Krever de noen "tiltak" rundt batteri i bagasjerom? Siter G68 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Mars 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Krever de noen "tiltak" rundt batteri i bagasjerom? siden cæbben ikke har åpent bagasjerom i coupeen så blir vel neppe lufting ett problem. men batteriet må festes forsvarlig og nye isolerte ledninger må legges opp. er flere nyere biler som har batterier under baksete, blant annet noen bmw og muligens noen audi'r.. og den gode gamle bobla.. så ulovlig er det ikke. jeg gjør bare et kan gjøre for å få bilen lovlig nå..:magic: Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet April 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 da har jeg vist bilen på nytt. VEKTA er nå godkjent, lettet fanger og flyttet batteri og dette var greit. støtfangeren satt litt løst så fikk mangel på dette. (vanskelig å feste skikkelig med støtfanger jernet fra en vanlig golf,tabu fra min side) men så til alt uhell så fusket motoren litt på tomgang, og den nye kontrolløren ville plutselig ha co måling.. denne viste 0.17% mot max 4.5% og det godkjente han ikke. så pga løs fanger og mager co så må jeg F*** vise igjen. de trosset nå sin egen etterkontrollseddel, men saksgangen ligger i en egen mappe på tilsynet så blir kun inn så de får kjenne på fanger og måle co så skrives alt i vognkortet. jeg Irriterer meg helt for jævlig uansett over dette. men gir meg ikke, så er på hugget for å vise den så fort som mulig. lykkes til slutt ;) Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Heheh, sånn er det alltid på biltilsynet ,er alltid noe å sette fingerene på! Men på en annen side får du en godkjent bil! Så er jo egentlig bare et pluss det da! Men betaler du for hver eneste gang du er inne på kontroll/etter kontroll ? da må jo dette bli veldig dyrt ? Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet April 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Heheh, sånn er det alltid på biltilsynet ,er alltid noe å sette fingerene på! Men på en annen side får du en godkjent bil! Så er jo egentlig bare et pluss det da! Men betaler du for hver eneste gang du er inne på kontroll/etter kontroll ? da må jo dette bli veldig dyrt ? koster ca450-500,- for førstekontrollen, og 275,- for etterkontrollen. prøve skilter = 225,- jeg bruker da rundt 1500,- for å få dette godkjent, men det er verdt det både med tanke på "verdi" og erfaring/bekjentskap med biltilsynet. gewinde og lykter er nå og skrevet i vognkort så får man ikke problemer ved evnt senere kontroller. skal prøve å slippe å betale for neste visning pga bilen faktisk var under co kravet og dette ikke sto på kontrollseddelen. Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rs_cr Skrevet Juni 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 noe nytt her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlmRacing Skrevet Juni 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 Stått stille her en stund ja :D Siter AlmRacing`s nybil: 2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition! Førstebil: 2001 - Volvo S40 Sport Edition! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.