Steinar59 Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Sønnen min rygget på bilen min som sto parkert hjemme på gårdsplassen vår. Det ble en stygg knekk i fronten på panseret pluss sprekk i plastfangeren. Jeg står som eier av begge bilene, og begge er forsikret i mitt navn i samme selskap. Jeg har kasko på min egen bil, men ikke min sønns bil. Er det noen som vet hvordan forsikringsselskapet vil forholde seg til dette hvis jeg melder inn skaden? Det vil dreie seg om skaden på min egen bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passatgirl Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 skadene på din bil vil bli dekket men siden det er din sønns bil og han ikke har kasko dekkes ikke hans skader. du kan jo evnt snu på skyldspørsmålet.. Din bil kjørte inn i din sønns? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 du vil få kanskje få bonus tap. men det går jo på deg uansett så er jo ikke værre en ringe inn og høre... Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Mai 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2012 Tror det hadde vært bedre om den med kasko kjørte inn i den uten kasko ja... Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavE Skrevet Mai 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2012 Ja, om ein ikkje har noko problem med forsikringssvindel, er jo sjølvsagt det ein kjempeide. Så spørs det berre kor mange som heiter Steinar og er fødd i 59 som melder frå om ein slik skade hos forsikringsselskapet i Kongsvinger akkurat denne veka, og om han klarar å gøyme seg i mengda... Men uansett, sånn eg forstår det er det bilen som vart påkøyrd som har lidd mest skade? Den vil jo uansett bli dekka av den andre bilen sin ansvarsforsikring. Det blir vel gjerne bonustap på den eine bilen, er kanskje lurt å rekne over kva som kostar mest, reparere skaden sjølv eller betale noko høgare forsikring (treng ikkje bli mange kronene dyrare om du berre har ansvarsforsikring). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Juni 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2012 bonus følger vel fører og ikke bil, så du vil nok få bonustap uansett om du velger å melde skaden. Men går jo an å høre med de om du får mest bonustap ved at den med kasko kjørte i den andre eller omvendt :jail Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Juni 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2012 Hvorfor skal du trekke inn forsikringsselskapet? du eier begge bilene, og står som både vinner og taper samtidig. Siden forsikringsselskapet vil ha sitt, så står du sånn sett som tapende part på begge sider. Og nei, å skulle pynte på historien er en dum idé, da poster som denne er noe forsikringsselskapet har en stygg tendens til å finne. Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander1404 Skrevet Juni 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2012 (endret) bare å ringeforsikringselskapet, fortelle slik det er, så får du hjelp og råd. Som nevnt av andre her, du står som vinner og taper. Men uansett er skaden liten og ikke dyr, da må du bare fikse og trenger ikke bry forsikringsselskapet. Skader under 30-40 000 er som regel desverre ikke lønnsomt å ta på forsikring (gjelder bil) http://www.forsikring.as der får du mer hjelp ved flere spørsmål. Endret Juni 17, 2012 av aleksander1404 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg