Gå til innhold

Diesel vil ikke starte, stoppet normalt.

Ranger emnet


jimmen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Stoppet bilen etter en tur tidligere i dag, ingen feilslag eller noe.. Stoppet og startet flere ganger i dag.

Men noen timer senere, så skulle jeg ut en tur igjen og da starter den ikke!

 

Noen som har noe formening om hva det kan være?

Har halv tank diesel, og er ikke tett luftfilter.

 

Bytta en del i tenningslåsen for en ukes tid siden, da startet den heller ikke, men da var det helt andre symptomer.

Nøkkelen fant ingen "hakk" om dere skjønner.

 

Bilen det gjelder er en Omega 2.5TD med DTE Systems powerboks.. Sjekket koblingene der og, men så greit ut.

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første trinn i slike tilfeller er alltid å fjerne slike dumme trimbokser fullstendig, så kan man starte evt. feilsøking.

 

Men ett lite tips er å sjekke stoppventilen, den sitter vel på returen fra pumpa, sikkert godt kamuflert av startsperreelektronikk.

 

Om den sitter der, så har jeg ett lite harrytriks for å utelukke den.

Strup returen fra pumpa for å se om den starter, men vær sikker på at det sitter en stoppventil slik som jeg tenker.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, starter går og går uten problem, Virker som det får diesel da den ryker godt (Er rimelig påjustert) ved kinning.

Mer som den rett og slett ikke gløder, men hører releet sier "klikk" når jeg slår på tenninga, så vil tro det funker, glødelampe og alt lyser som det skal.

 

Powerboksen skulle vært fjernet ja, helt enig i det.

Blir jeg ikke smartere en litt kjapp feilsøking tar jeg bort powerboksen.

 

Einar, hvordan ser returen ut?

Og når jeg tenker meg om kan det være noe sperre dritt, da "Gear selector switch" ikke er helt i 100%, den har jeg kjørd med slik over lengre tid da uten problem... Kan det være at den ikke registrer at den er i Park?

 

Glemte og nevne at det var automat..

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Km stand? Er jo heller ikke ukjent at registerkjedet strekker seg på disse bmw motorene også blir det dårlig kompresjon. Om det var noe galt med brytern på girvelgern så skulle du ikke ha fått kjinna bilen i det heletatt.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har rullet 416.000, men kjedet er byttet for en stund siden, godt velholdt siden den har gått som sivilbil.

Det som var så jævla rart var at den gikk uten noe tull helt ok, men helt av det blå startet den ikke igjen..

 

Mer som den ikke gløder!

einar, jeg skal ta de ut etterpå og sjekke :)

 

Man bør vel også få til å se om de gløder?

 

Skal teste litt senere i dag, er i barndåp nå nemlig.

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er plussglader ute så skal det være rimelig greit og få liv i en dieselbil selv uten gløding. Vet også at fødepumpe baki tanken ryker på disse, og det er nok ikke så rart om den kvelder etter 400 000

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å gi litt meir gass når du kinner. Og du kan ta ein kompressjonstest. Så kan du prøve å justere tenningstidpunktet viss det er muleghet til det på pumpa.

Om det skulle vært noe kødd med dette hadde bilen oppført seg rar før den ble stoppa vil jeg tro.

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Prøv å gi litt meir gass når du kinner. Og så kan du lufte systemet fram til pumpa og fram til dysene om nødvendig. Viss det ikkje går kan du teste dysene viss du har tilgang til dysetester. Dei skal lage knitrelyd eller knirkelyd. Og dei skal forstøve dieselen / prøveolja godt.

Endret av Actros 8x8

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår