Gå til innhold

Problemer med 97 A3 1.8T

Ranger emnet


devil201

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

 

skal vi prøve å sagt dette riktig da.. hmm..

 

bilen er chippet av Turbokarlsen , 1 av norges , eller kanskje den beste innenfor chip tuning.

 

bilen lader pr.dags dato 0.95 på det beste.

 

men føler ikke bilen yter det maksimale som den burde, selv om den går ekstremt bra.

 

 

 

Jeg vet jeg har eksoslekkasje på eksos\manifold ( der hvor skruene sitter )

og har en sliten clutch.

 

Jeg forventer at chippen skal gi det samme som resterende av chipping stedene med ca 194 hk med ladetrykk mellom 1.1 - 1.3.

Så har lest visse steder på nettet at sliten clutch kan være en mulighet for lavere turbotrykk siden clutchen slip når trykket lader opp.

 

 

Derfor vil jeg spørre dere andre audi entusiaster om hva deres mening er . kan det være sliten clutch som gjør at turbotrykket ikke klarer å reise seg til maximum?

 

Ps: nevn gjerne dem vanlige feilene som har med lavere turbotrykk ( f.eks. N75 ventilen - Wastegate Staget ) etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har orginal N75 , dette er vel C ventil hvis jeg ikke tar feil. Men tror jeg har funnet ut egentlig det store problemet etter å ha lest gjennom 10 millioner Forumer med forskjellige problemer.

 

Bilen lader mindre ved at thermostat \ temp sensoren min er ødelagt , derved blir det for rik blanding , og ecu setter ned trykket for at det ikke skal overbooste. Både N75 er byttet før, sjekket Lmm. Men bytter nok til n75 J uansett etter thermostat er byttet.

 

og dette gjelder både denne posten og posten om turtall. Siden det blir for rik blanding og termostaten\temp sensoren er ødelagt Så kan den idle opp til 800-1200 omdreinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår