devil201 Skrevet April 6, 2012 Rapporter Share Skrevet April 6, 2012 Hei igjen! skal vi prøve å sagt dette riktig da.. hmm.. bilen er chippet av Turbokarlsen , 1 av norges , eller kanskje den beste innenfor chip tuning. bilen lader pr.dags dato 0.95 på det beste. men føler ikke bilen yter det maksimale som den burde, selv om den går ekstremt bra. Jeg vet jeg har eksoslekkasje på eksos\manifold ( der hvor skruene sitter ) og har en sliten clutch. Jeg forventer at chippen skal gi det samme som resterende av chipping stedene med ca 194 hk med ladetrykk mellom 1.1 - 1.3. Så har lest visse steder på nettet at sliten clutch kan være en mulighet for lavere turbotrykk siden clutchen slip når trykket lader opp. Derfor vil jeg spørre dere andre audi entusiaster om hva deres mening er . kan det være sliten clutch som gjør at turbotrykket ikke klarer å reise seg til maximum? Ps: nevn gjerne dem vanlige feilene som har med lavere turbotrykk ( f.eks. N75 ventilen - Wastegate Staget ) etc etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devil201 Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 bump! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Om clutchen din slurer før du når maks moment så kan dette selvsagt medføre det du opplever. Du kan også bytte N75-ventilen til type J eller H, vet ikke hvilken du har i dag. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devil201 Skrevet Mai 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2012 Jeg har orginal N75 , dette er vel C ventil hvis jeg ikke tar feil. Men tror jeg har funnet ut egentlig det store problemet etter å ha lest gjennom 10 millioner Forumer med forskjellige problemer. Bilen lader mindre ved at thermostat \ temp sensoren min er ødelagt , derved blir det for rik blanding , og ecu setter ned trykket for at det ikke skal overbooste. Både N75 er byttet før, sjekket Lmm. Men bytter nok til n75 J uansett etter thermostat er byttet. og dette gjelder både denne posten og posten om turtall. Siden det blir for rik blanding og termostaten\temp sensoren er ødelagt Så kan den idle opp til 800-1200 omdreinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.