Frkskoda Skrevet Mars 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2012 Jeg har en skoda fabia 2001 modell. Gått rundt 130 000km. Oljelampa lyser etter at vi har skifte olje og når vi peiler olja er det riktig på måleren. Vi skifta olje selv på bilen, kan det være at det må være noen mekanikere som må "nullstille" Lampa eller bør jeg ikke kjøre mer i det hele tatt? Helt avhengig av bilen, men vil ikke kjøre ihjel den heller ;P Håper noen kan hjelpe en "jomfru" i nød :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2012 Er nok ikke noe som må "nullstilles" etter oljeskift. Om feilen oppsto i.f.m. oljeskiftet, og det er nok olje på bilen, og den låter pent når du starter den, så kan det tenkes at du har fått nappet av eller skadet en tilkobling til oljetrykkmåler. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frkskoda Skrevet Mars 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2012 Oljelampa lyste før vi skifta olje. Og etter at vi skifta olje ga den seg litt før den begynte på igjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2012 Det sitter en oljetrykksbryter på alle biler, når trykket er under en viss verdi så tennes oljelampa, disse bryterene ryker også så jeg vil tro at det er det som har skjedd. Skift oljetrykksbrytern samtidig som du får målt oljetrykket. Du bør ikke bruke bilen noe særlig da det ikke er sikkert den har oljetrykk. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frkskoda Skrevet Mars 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2012 Takk for svar :) Da må jeg vel levere den på verksted da :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2012 Oljetrykkføler er veldig lett å bytte. På de fleste VW/Skoda motorer sitter den rett over oljefilteret. Kjøp ny med samme farge (farge angir type/trykk). Koster ca 100 kr. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg