Gå til innhold

Bytte av vindu vaier

Ranger emnet


svenni83

Anbefalte innlegg

Hei! Vinduet på fører siden sluttet og virke... Så jeg åpna hele døra får og se hva som var galt. Ser at jeg må skifte vaier. Er dette en del som selges sepperat? og evt pris og hvor jeg får kjøpt dette?

Og om jeg bare burde skifte klipsene som holder vinduet og, mens jeg har tatt av hele dekselet :D

 

post-37905-13804853985127_thumb.jpg

 

Hvis noen lurer på åssen jeg fikk dette av, så brukte jeg tråden i DIY. Viser og hvordan man skifter vaier samt andre deler i døren :)

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1015107&bcsi_scan_106ABDFCE01E65E8=hsb5y/Of/Ouj5PTiXAw+b51UxM8DAAAA6f2VGA==&bcsi_scan_filename=showthread.php

post-37905-13804853985262_thumb.jpg

Endret av svenni83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt reparasjonssett til disse på møller, har selv brukt det på en bil og det var ganske mye jobb og flytte over delene og et h.. med wirene i alle retninger så jeg ville heller kjøpt ny. Slik du har så må du skifte hele plata

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du bore løs mekanismen fra plata og bruke skruer med låsemutter på etterpå. Reprasjonssettet om jeg ikke husker feil kostet over 1000-lappen, jeg hadde aldri gjort det før og det tok meg over 2,5 time å demontere de gamle og få på det nye og det er uten demontering av plata og dørtrekket. Du må ha stålkontroll på hvor wirere går. Det er ditt valg, men jeg vet hva jeg ville valgt :P

 

Edit: på ditt bilde nr 2 så ser det ut som den føringa til wiren er ødelagt? Bare igjen halvparten, det er ikke med nye sånne på rep settet

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger som regel bare wire, og er ikke behow for å bore ut noe da..

vist det er den føringen som er halvmåne formet det blir referert til, så skal den være sånn.

får kjøpt repset på ebay for lite å ingenting.

går fint å kjøpe wire i metervare på Biltema osv også, men blir litt mer arbeid og tenking da.

tror komplet med plate og alt koster ca rundt 2000 kr på møller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er med i rep setet, men du får ikke satt på disse uten å løsne på mekanismen for disse skal vris innpå på en måte. Derfor jeg måtte bore løs mekanismen ellers hadde jeg ikke gjort det

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekka passasjer siden og i dag. Der var vaieren kutta av :D Så det ser ut som jeg trenger 2x reparasjonssett/plater?

Men er nå usikker på om jeg må styre mye får og skifte bare vaiere. Sånn at jeg må kjøpe ny plate?

Vil helst ikke punge ut får mye da jeg har andre deler som er viktigere og bruke penger på xD

 

Hvis det er flere folk som har gjort dette før, så gjerne del erfaring med deg : )

Har heller ikke funnet noe repsett noen sted ennå. Er ikke så god på google heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår