Gå til innhold

Farget diesel

Ranger emnet


Fri eksos

Anbefalte innlegg

Det hadde vært veldig greit og fått vite hvordan en på en enkel måte kan få bort fargestoffet fra avgiftsfri diesel. Den ordinære dieselen er alt, alt for dyr.

 

Drit i å prøv å ta pengene mine. Til pass for dere at dere ikke får vekk sporstoffene. Voksne mennesker; dere burde skammes! (Og dette kommer fra en 18'åring)

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, noen andre en 18' åringer har forutsetninger til å klare å destillere vekk farge/sporstoff fra farget diesel, har selv bakgrunn fra kjemilære så jeg må bare ha navnet på stoffet :P Alle liker å spare penger og hvis du som 18'åring skal hakke på oss som ser muligheter må du bare det....

Den 7. dagen hvilte Gud og skapte Volkswagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kontakt litt oppi teknisk avdeling i Shell, og han/ho sa at blandingen er patentert og heter "Sudan GP/S 250-01".

 

Ellers finnes det varme og sollys som fjerner fargen hører jeg, ellers er det teorier om at en loff kan destillere ???

 

Er usikker på den siste, men hvis det er i drivstoffilteret de tar prøver (hørt av UP) så kan det jo tenkes at man kan montere 1-2 bensinfiltere før dieselfilteret siden disse er litt finere i stoffet (snakk om mikroner) og deretter la sporstoffene sitte igjen der og ikke i dieselfilteret :D Siden bensinfiltre er inn-ut kobling kan det enkelt settes på drivstoffsystemet under bilen eller et eller annet sted før dieselfilteret og fange opp sporstoffet :D

 

Men skal undersøke videre hva stoffet konkret heter ;)

Den 7. dagen hvilte Gud og skapte Volkswagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant.

 

Det jeg har hørt, er at de tar eksosprøve og merker det?

 

ble aldri tatt når jeg kjørte på det, heldigvis.

Dessverre er det slutt på traktorbensina, man kan jo lage selv med 95 oktan og 30% parafin, men så er det ikke alle motorer som takler denne miksen, og hvor mye sparer man.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår