Gå til innhold

Elektrisk problem Opel astra F

Ranger emnet


Vidar131

Anbefalte innlegg

Nei, siden det også er bensin så skal den fint klare å lade 13,5-14 volt på tomgang. Tom for ideer om hva det kan være, hørt på opel om de har vært borti lignende?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei skal ringe de i morgen, men har en liten mistanke om at viftereima er litt slak jeg klarer å dytte reima så plass ned at strammern gir etter bare ved å bruke tommelen? Mener også at den var hardere å få av enn å få på. Har målt spenningsfallet mellom batteriet og dynamoen på tomgang og da var det bare 0.6V i spenningsfall.

Vid@r Kristi@nsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke klare å få på reima uten å bruke verktøy. Slurer reima da? Klarer du å dra rundt reimhjulet på dynamoen for eksempel når bilen står stille, mens reima sitter på? Det kan nok hende at strammern er utslitt.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei reima slurer ikke og jeg klarer ikke å dra rundt dynamohjulet med reima på. Kan også legg med at jeg har ikke sett snurten til ladelyset i dashbordet siden spenningsregulatorern gikk på den gamle dynamoen.

 

Legg ved en video som viser hvor slak reima er som du ser klarer jeg å presse strammeren opp og ned bare med bruk å tommeln. Kunne sikker presset den enda lengre ned med hjule under er i veien.

 

http://www.youtube.com/watch?v=HrqVZ_UWJx4

Vid@r Kristi@nsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koblet sammen B+ og D+ i dag for å se om den ladet vis de to hadde kontakt siden den av og til slo inn når jeg brukte multimeter. Og da fikk jeg fult utslag på batteriet når jeg målte 14,4 volt. Så er mest sannsynlig noe med lade lampa eller kretskort til det som ikke får strøm og som bestemmer hvor mye dynamoen skal lade.

Vid@r Kristi@nsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår