Glennarn Skrevet Juli 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2012 AFT skal ha 3 bar bensintrykk på fuelrailen. Enten er pumpa eller regulatoren defekt. Det jeg også mente.. Takk for svar, da kjøper jeg ny pumpe å håper den holder mål! : ) Siter (x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK (x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6 (x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0 (x) Vw golf 3 1.9D (x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2012 Blokker kort retur fra fuelrailen og se hva trykket blir da. Om det stiger til over 3 bar så er det gjerne regulatoren som feiler. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennarn Skrevet Juli 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2012 Blokker kort retur fra fuelrailen og se hva trykket blir da. Om det stiger til over 3 bar så er det gjerne regulatoren som feiler. Kobla av retur slangen, men kommer ikke noe ut derfra.. Noe som det ska gjøre vel ? Siter (x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK (x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6 (x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0 (x) Vw golf 3 1.9D (x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2012 Ja, alt trykk over 3 bar skal passere ut returslangen (når bensinpumpa går vel og merke), og om du vet trykket på fuelrail er 1.5 bar så leverer pumpa for lavt trykk ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennarn Skrevet Juli 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2012 Ja, alt trykk over 3 bar skal passere ut returslangen (når bensinpumpa går vel og merke), og om du vet trykket på fuelrail er 1.5 bar så leverer pumpa for lavt trykk ;) Ja, riktig! : ) Jeg tok av bensinslangen som går inn til fuelrailen og satt på målemeteret der og starta bilen for å sjekke trykket. Om det var riktig vet ikke jeg, men går hvertfall ikke ann å sjekke trykket etter fuelrailen ;p Siter (x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK (x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6 (x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0 (x) Vw golf 3 1.9D (x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2012 Ja, riktig! : )Jeg tok av bensinslangen som går inn til fuelrailen og satt på målemeteret der og starta bilen for å sjekke trykket. Om det var riktig vet ikke jeg, men går hvertfall ikke ann å sjekke trykket etter fuelrailen ;p Jo, er riktig, kopler du fra slangen til fuelrail og måler direkte på denne så burde du måle ~6 bar. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennarn Skrevet Juli 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2012 Jo, er riktig, kopler du fra slangen til fuelrail og måler direkte på denne så burde du måle ~6 bar. Jaokay... Tok ut fuelrailen for å se om litt nedi der om det var noe dritt ettersom det ikke kom noe ut av returslangen, når jeg satt den inn igjen så trykka jeg den ikke helt nedi på plass, og daaaa kom det bensin ut av returen... Men hvis jeg trykka den helt ned å satt inn den splinten kom det ikke noe. Siter (x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK (x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6 (x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0 (x) Vw golf 3 1.9D (x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2012 Så lenge trykket inn er under 3 bar så vil det ikke kommer bensin ut returløpet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennarn Skrevet Juli 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2012 Så lenge trykket inn er under 3 bar så vil det ikke kommer bensin ut returløpet. Det jeg mente, for da skal vel bilen ha alt som kommer ?! Meen, den bensintrykks regulatoren som kanskje kunne være gåen istedet for pumpa hvor sitter den ? Siter (x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK (x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6 (x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0 (x) Vw golf 3 1.9D (x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2012 Mest sannsynlig er det ingenting galt med regulatoren, nr 2 på bildet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennarn Skrevet Juli 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2012 Mest sannsynlig er det ingenting galt med regulatoren, nr 2 på bildet. Åja, den ja.. Prøve å skifte pumpa så får jeg se. Siter (x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK (x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6 (x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0 (x) Vw golf 3 1.9D (x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juli 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2012 kan jeg spørre her om et problem jeg har med min bil? Har en 94 mod vento med 1,8 motor. må komme tilbake med motorkode men tror ikke det har noe å si.. Problemet er at den ved høyresvinger dør ut og må kinnes igang igjen. Dette har også skjedd ved noen anledninger på rettstrekker på motorveien. Kan det være bensin problem, eller elektrisk problem? En wakkel kontakt et sted? Mvh Svein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.