Gå til innhold

djupevik

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om djupevik

  • Bursdag 11/20/1986

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

djupevik's Achievements

  1. Er på jakt etter rimelige fangere helst uten riper fremme og bak i MysticBlue. Holder til i Bergen så om noen har i nærheten er det en fordel :-)
  2. Takker for det :) Siden jeg fremdeles leste for høye verdier på lambdasonden på diagnosen så tenkte jeg at den fikk for mye luft. Derfor skiftet jeg bensinfilteret i tilfelle det skulle være noe så enkelt at det var tett. Det var det ikke. Så tenkte jeg at jeg kunne prøve å bytte luftmengdemåleren siden jeg hadde en liggende. Det virket! Nå drar den med alle de ville 101 hestene igjen :D
  3. I dag når jeg kjørte til jobb var det tilbake til noe nykkete gange på forskjellige turtall/gasspådrag. Fremdeles mest effekttap når jeg passerer 4000rpm. Men så kom jeg til å tenke på at det er bare når jeg har gidd full gass. Jeg prøvde så å gi litt mindre enn full gass og det viser seg at motoren drar helt fint helt opp til sperra om jeg treffer rett punkt på gasspedalen. Jeg må nesten følge turtallet oppover med pedalen for at den skal dra jevnt hele registeret. Da kan jeg vel nesten utelukke tett katelysator? I kveld målte jeg motstanden i temperaturgiveren til kjølevannet som anbefalt i tråden her og målte 480 ohm ved 70 grader og 340 ohm ved 90 grader. Jeg tok også en ny diagnosetest og nå er feilmeldingen på katalysatoren tilbake. Trådstarter må bare hyle ut om det blir for mye mas fra meg i tråden, jeg kan eventuellt lage en egen tråd :)
  4. Heisann. Jeg har samme motoren og lignende problemer. Motoren drog noe ujevnt oppover turtallsregisteret, men spesielt når jeg passerte 4000 rpm virker det som halvparten motorkraften forsvinner. Tok diagnose og fikk feilmelding på lambda "too high value" eller noe i den duren. Jeg skiftet lambdasensoren og slettet feilkode. Nå drar den jevnere, men fremdeles virker det som halvparten av hestene forsvinner umiddelbart når den paserer et punkt rett etter 4000 omdreininger. Fordelerlokk, rotor og tennplugger er under et år gammelt på bilen min så jeg regner med det ikke er det som er problemet i første omgang. Jeg skal prøve tipsene du har fått i denne tråden og følge med på hva du finner ut :)
  5. Hei! Tenkte jeg kunne legge inn en siste rapport her i tilfelle andre har tilsvarende problem. Jeg fikk tatt en titt på gass-spjeldet for ikke så lenge siden. Dette var rimelig skittent, men ikke sånn at man skulle tro dette skulle utgjøre så mye. Uansett renset jeg selve gasspjeldet og området rundt med papir, og nå er tomgangen dønn stabil :) Kjekt når det er slike enkle småting som ordner opp. Mange takk for hjelpen B.T.i!
  6. Det kan kanskje bare være at den er tett? Vet ikke hvor inteligente disse dingsene er? Uansett, ser ut som jeg forvekslet tomgangsventilen med denne i går: http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=2438132&CarReference_ID=5910&CategoryType_ID=1 Så da får jeg prøve å finne ut hvor tomgangsventilen er... Jeg skal prøve å se rundt gass-spjeldet etter skit, godt tips. Har ikke garasje, men det er ikke så veldig seint før det er mørkt nå om kveldene så da skal jeg få sjekket coilen også. Men jeg trodde gjerne coilen var en sak som enten virket eller ikke - burde ikke motoren oppført seg litt rart på andre turtall også om det er denne? Det er vel uansett greit å sjekke den.
  7. Takker for svar! Tror jeg har greid å lokalisere den. Tipper det er den som ligger litt opp til høyre for oljepåfyllingen, under gasswiren.. Fant et eksempelbilde på nett: Jeg prøvde å nappe ut kontakten på den, uten at det hadde noe å si på hvordan motoren oppførte seg. Det tyder vel gjerne på at denne kan være gåen. Sjekket slangene også, og disse såg etter det jeg kunne se helt ok ut. Tror jeg ser om jeg får plukket meg en slik på skrapen :)
  8. Hei. Jeg har en VW Vento 1998 1.6 (AFT motorkode) som jeg har litt problemer med. Håper noen kan hjelpe meg på veg med noen tips til feilkilde og gjerne erfaringer fra andre med samme motor. Når jeg har bilen i fri og slipper gasspedalen på så faller turtallet ned til under 1000rpm og gjerne ned til 500rmp. Som regel svinger turtallet litt opp og ned før det stabiliserer seg på ca 1000rpm. Problemet er at noen ganger, spesielt når motoren er kald, stopper motoren som følger av at den faller så lavt på turtallet. Som regel skjer dette i de to første kryssene jeg stopper i etter bilen er tatt i bruk. Når jeg da skal starte må jeg som regel gi litt gass for at motoren skal starte igjen. Eventuelt må jeg kinne noen sekunder lenger før motoren kryper opp på stabilt tomgangsturtall. Jeg har skiftet tennplugger, fordelerlokk og rotor. Jeg har blandet dyserens i bensinen uten hell, og jeg har skiftet luftmengdemåler(annen brukt fra skrapen). Jeg har også brukt diagnoseverktøy (wagcom?), men der var det ingen feilkoder. Jeg har prøvd å kjenne etter hull i vakumslange mellom bremsekraftforsterker og innsug uten å ha funnet noen skader på denne. Jeg har fått tips om at det kan være en tomgangsregulator som er gåen. Noen som kan fortelle meg hvor denne befinner seg, og om dette er en enkel/billig jobb å skifte selv? Noen ganger når jeg kinner flere ganger etter den har stoppet uten at den starter, og jeg må gi gass for å få start, kan bilen gå litt ujevnt og det lukter bensin. Etter en liten stund går bilen jevnt igjen. Så for meg virker det som at bensin/luft -blandingen ikke er helt som den skal være. Er taknemmelig for alle tilbakemeldinger. Hvis det er noe som er uklart så si ifra så skal jeg prøve å utdype mer. Bilen har hatt symptomene i det året jeg har hatt den, men har de siste månedene blitt verre. Før stoppet den kanskje 1 gang i uken eller måneden, nå er det gjerne 2 ganger for dagen.
  9. De såg jo ikke så ille ut de nei! Finere enn de jeg har i alle fall, men siden jeg har 15" nå så tror jeg at jeg leter videre etter 16" litt til..
  10. VW felger da eller? Jeg har 15" nå, men om de er finere enn de som står på og prisen er rett så kanskje :) Fint om du har bilder.
  11. Jada. Takker for tips. Jeg synes de ser litt for rånete ut, ettersom bilen min er helt standard. Tenker mer i retning av disse: http://www.bilforumet.no/felg-and-dekk/252642-16-felger-dekk-golf-2-3-4x100.html Har sendt vedkommende PM, men ser det begynner å bli en gammel tråd, så jeg slengte ut denne tråden også :)
  12. Er det noen som har noen felger i prisklassen under 3-4K til min vento? Helst med dekk som kan brukes ut sesongen. De må se ok ut, og ikke være fulle i kast eller kantkjøring. Jeg er gjerne interessert i (standard-)felger med VW logo. Kan hente i Førde/Florø eller Bergen -området. Dere som bor for langt unna må ha mulighet for å sende om dette er prisvennlig.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår