Gå til innhold

1974 Modell!!

Ranger emnet


Vw Digger

Anbefalte innlegg

Originally posted by Dinglevims

Så i den første posten din at du er på utkikk etter rustfri dør til passasjersiden foran. En kamerat har en 1976 Audi 80 som går i deler. Denne har fire rustfrie dører og etter hva jeg kan se i ETKA så er de samme delenr på passasjerdøra foran. Så si ifra dersom du er intressert!

 

Hehe veit om denne bilen, følger med på vw2you også!!

 

vel skal kanskje ha en delebil i juni, så da får jeg se an på dørene der først!!

1996 Vw Passat 1,9 TDK

1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nye dempere er på plass, glømte å ta bilde, men man ser ikke det likevel, er jo kun innsatsene :D

 

så skal det på igjen m beina så lufte bremsene, håper på en kjøretur snart jeg har råd til prøveskilt for justering av diverse ting bl.a motoren!!

 

Men... kan bengalakk poleres???

ønsker bare ikke å kjøre m flekkete bil, klasker på signalrød sog rubber den fint om deg går??

1996 Vw Passat 1,9 TDK

1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du noengang kommer til å lakke bilen på ordentlig vis ville jeg ikke brukt benga lakk. det er en helt annen malingstype enn det som blir brukt på bil ellers og jeg er redd du vil få interesante reaksjoner mellom lakktypene ved en senere overlakkering. hvis du pensler bilen med benga nå vil du måtte slipe vekk alt for å få til en vettu lakkjobb siden. hvis du bare skal ha en ensfarget bil å kjøre med frem til den er moden for huggeren så er det vel greit med bengalakk.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by thor_no

hvis du noengang kommer til å lakke bilen på ordentlig vis ville jeg ikke brukt benga lakk. det er en helt annen malingstype enn det som blir brukt på bil ellers og jeg er redd du vil få interesante reaksjoner mellom lakktypene ved en senere overlakkering. hvis du pensler bilen med benga nå vil du måtte slipe vekk alt for å få til en vettu lakkjobb siden. hvis du bare skal ha en ensfarget bil å kjøre med frem til den er moden for huggeren så er det vel greit med bengalakk.

 

Er klar over dette, så finnes det alternativer, tenkte å helrestauere den når eu-kontroll lista blir for lang en gang i fremtiden :D

1996 Vw Passat 1,9 TDK

1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jada prøvekjøre den til helga,lørdag!

Tenkte å ta å gå over det elektriske på onsdag og siste finpuss på lørdag så statse på eu-kontroll innen 2 uker eller.no!

 

hmm får vel nevne at jeg har kjøpt delebil, en Passat LS med tett og fin 1,6 liters motor, nærmest uten rust denne også..

bilder kommer, er i tvil om jeg skal hugge den!! men får se, skal "låne" deler fra den i første omgang!!

er også 74 modell denne og!!

blaapassat.jpg

 

EDIT: Ikke 1,5 men 1,6l YN motor

1996 Vw Passat 1,9 TDK

1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendig bil :|

 

Jada... skulle vaske den innvendig å sånt, pirke litt her å der, jada all rust var sparklet igjen og bakramma var litt skjev og selvsagt var forstillinga helt ute av kurs... satser på at den blå bilen kan være bedre!! den skal hentes om en ukes tid da får jeg mer rapport om den!! Den røde fortjener helrestauering!!

1996 Vw Passat 1,9 TDK

1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som overskriften sier så blir det mest sannsynlig at jeg bruker delebilen til å kjøre med og får restauere den røde :)

 

Det som må gjøres er å bytte bremsene foran (har nye liggenanes) og reparere et hjullager!

 

Status pr idag er at den røde får hvile seg enda lenger!!

 

så i ferien blir det full mekk på den blå isteden!! :D

1996 Vw Passat 1,9 TDK

1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Lyst å vite mer???

 

Siden jeg ikke ble ferdig helt med den blå i ferien, så blir den levert inn til EU i disse dagene, så skal det monteres Revolution Felger på den og kjøres hit til bergen gleder meg...

 

Den Røde får et nytt garasje om ikke så lenge, der skal jeg mulig eksperimentere med 1,8 liters motor på denne og er hypp på å få tak i Formel-E girkasse fra passat 80-83 modell, ellers skal resten av bilen være i original stand...

 

Vinterplaner må man ha... penger blir det nok ikke mye med før etter jul :(

1996 Vw Passat 1,9 TDK

1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk bare at du får med deg giroverføringer,girstang og bakre gearkassefeste inkludert alt som tilhører i karosseriet når du setter i nyere kasse. det er litt forskjeller men det er fullt gjennomførbart.

 

Originally posted by Vw Digger

Lyst å vite mer???

 

Siden jeg ikke ble ferdig helt med den blå i ferien, så blir den levert inn til EU i disse dagene, så skal det monteres Revolution Felger på den og kjøres hit til bergen gleder meg...

 

Den Røde får et nytt garasje om ikke så lenge, der skal jeg mulig eksperimentere med 1,8 liters motor på denne og er hypp på å få tak i Formel-E girkasse fra passat 80-83 modell, ellers skal resten av bilen være i original stand...

 

Vinterplaner må man ha... penger blir det nok ikke mye med før etter jul :(

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thor.no: jada, meningen er å kjøpe en hel donorbil til motoren og girkassa, men har en kamerat med 86 modell gt, som vi skal sette på bukk og ta mål o.l. men utifra det jeg har forstått er formel e kassa nesten identisk med de gamle kassene, m.a.o at 79/80-83 modellene kan være kurante donorbil for de eldre bilene på det tekniske området... ikke alt men noe...

 

alt kan bygges om:D men vil bare konse meg om motoren og girkassen, og ha bilen slik at den kan settes tilbake i original tilstand uten større ingrep!!

 

men uansett hvis det blir for mye jobb med girkassetilpassing så får jeg heller nøye meg med 1.8liter på kjip og kortsteget 4trinnskasse, ser meg for at det hyler som f... i 80 km/t

husket derby'en jeg hadde 1,3 liter m kjip girkasse, den hylte godt i 100 km/t :D:D:D

1996 Vw Passat 1,9 TDK

1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg gjorde da jeg satte nyere kasse i min var å flytte over den bakre delen fra 74 kassa der det bakre gearkassefestet sitter. jeg brukte riktig nok bare til 4tr kasse fra en 78 modell. forskjellen ligger i at de nyere modellene hadde det bakre festet litt lenger frem og på siden istedet for helt bakerst. jeg bygde også om til den nyere girstanga som er mye kortere. skal du gjøre det må du ha med en bit av "mellomaksel tunellen" da denne har en liten kul som overføringene sitter i. skal du ha den kortere gearstanga og samtidig bruke det bakre festet som er på 74 modellen må du også flytte innfesting på et støttestag til overføringene. det er ganske greit. du må bare bøye om det orginale staget og feste det i et annet hull på kassa.

 

lykke til

thor

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dette føre til modifikasjoner på karosseribunnen?? slik jeg oppfatter det er 5-trinns kasse litt lenger ell 4 trinn??

 

er ikke heeelt inne på dette ennå da jeg aldri har bygd om biler..'bare satte dem i stand og kjørte dem.

 

denne bilen ønsker jeg å ha "noe ekstra" med da dette er et prosjekt, ikke "sett-an-i-stand-og-kjør" som jeg alltid har gjort, bilen skal settes i en garasje hos en kamerat som er mekaniker så tror jeg kommer til å lære mer enn det jeg kan nå!!

 

Blir gøy uansett.. :D

1996 Vw Passat 1,9 TDK

1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår