Gå til innhold

1974 Modell!!

Ranger emnet

Vw Digger

Anbefalte innlegg

hvordan 5tr kassa er har jeg ikke peiling på. jeg kunne nok på min bil brukt den nyere 4tr kassa med kun bolt-on modder hvis jeg hadde beholdt den lange orginale gearspaken. jeg ville isteden ha den korte "joystick'en" som sitter i de nyere modellene og da måtte det til noe kutting og sveising i karosseriet ja.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...
  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmmm har aldri giddi å oppdatere her, og gidder rett å slett ikke bla gjennom hva jeg har skrevet!!

men har GTI framstoler i den grå bilen min og den røde står fremdeles på hvilehjemmet!!

Hm,mmmm sa jeg grå, den er blå og litt grå men kan bli annen farge!!

skal ordne mere til påsken!!

Finnes det link til bruk av fotobucket eller photo bukter eller hva det nå heter??

1996 Vw Passat 1,9 TDK

1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Las akkurat gjennom tråden.. bra prosjekt å ta vare på denne gamle traveren :) du er sikkert lei av dette snakket, men skjønte heller ikke det at du hadde en 1,3 liter med denne toppen som ikke er x-flow, men det viser seg av etka at motorkode ZA,ZF,ZC,ZB,FF,YJ,FL bruker samme topp... litt merkelig, for har heller aldri sett disse toppene på noe mindre enn 1500 før..

sorry for OT, men uansett, stå på :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm sikker på at det er samme topp??, på derby/polo så stikker rotoren ut på toppen, mens på passaten er den plassert nede i blokka??!!

Har selv delekatalogen, fant ingen likheter, men...

jo, er akkurat det jeg sier.. denne toppen din her har jeg kun sett på 1,5/6/8/2,0 liters blokker.. at denne toppen som ikke har rotor til fordeler er brukt på 1300 er nytt for meg.. men det viser seg av etka at denne toppen brukes på 1,3 og 1,5 motorene i passat..

1,3 toppen pleier jo å være den med rotor og x-flow..

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn ja, leste litt feil tenker jeg :D

Men det er en grunn til at denne ikkke kan ha rotoren oppe på toppen, motoren her er jo langstilt i motsetning til polo/derby/golf, og poloen kom jo senere så da bygde de sikkert denne toppen med rotorløsning senere for hvis du titter i motorrommet på gammel passat så er jo det plenty med plass :D

men kombinert med girkassa i denne bilen så er 1300en her rå synes jeg, på den andre bilen jeg bruker så er det 1600 motor, originalt skal det være 1500 men den har vært byttet en gang i tiden, 75 hk og null turtallsperre :D:D:D

1996 Vw Passat 1,9 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ikke helt sikker på hvorfor de har valgt å bruke denne toppen her men... Uansett så gir det meg en ide.. følg med her nå :) Hvis di 1300 blokk passer den normale 1,8 toppen som igjen passer veldig bra på 1,8 blokka, så burde det gå med en 16v topp på 1,3 blokka siden denne passer på 1,8 :) 16v 1,3 liter hadde vært tøfft det :) muligens bytte stempler men ...

Funker sikkert ikke da :( Er det uansett ikke på tide at du får senket denne passaten din, på med noen old skool felger og får tatt litt bilder ?

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ikke helt sikker på hvorfor de har valgt å bruke denne toppen her men... Uansett så gir det meg en ide.. følg med her nå :) Hvis di 1300 blokk passer den normale 1,8 toppen som igjen passer veldig bra på 1,8 blokka, så burde det gå med en 16v topp på 1,3 blokka siden denne passer på 1,8 :) 16v 1,3 liter hadde vært tøfft det :) muligens bytte stempler men ...

Funker sikkert ikke da :( Er det uansett ikke på tide at du får senket denne passaten din, på med noen old skool felger og får tatt litt bilder ?

Her kommer vi til de berømte TTT, Ting Tar Tid :D

En gang blir den ferdig!!

Imens kjører jeg med den ene!! er fornøyd med motoren, og ideen din var vill og bra, kan jo tilpasses vel :D

1996 Vw Passat 1,9 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, etter en liten samtale med frode gullbrandsen, fant jeg ut hva slags motor du har.. din motor er den samme som de vanlige 1,6 og 1,8 motorene med 81mm borring, men med en spesiell veiv som har slaglende til 1300... fantes kun i denne typen passat. meget sjeldne motorer..

en takk til frode :)

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, etter en liten samtale med frode gullbrandsen, fant jeg ut hva slags motor du har.. din motor er den samme som de vanlige 1,6 og 1,8 motorene med 81mm borring, men med en spesiell veiv som har slaglende til 1300... fantes kun i denne typen passat. meget sjeldne motorer..

en takk til frode :)

Er den sjelden forblir den sjelden :D denne jeg skal restauere med 1300 motor skal forbli original, dvs sveise alt som skal til, beholde alt som skal til oav... så hvis det er en spesiell motor så er det greit, men tenker alle basis utgavene av passaten har denne motoren!! dvs, uten pyntelist, "fattig" interiør og minst mulig krom så har du basis utgaven... hmmm kanskje vi kan snakkes på vacn, kjedelig her synes jeg siden null respons her... er lite så mulig her jeg :D

1996 Vw Passat 1,9 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil! høper du tar bra vare på den:) det virker det jo som du gjør:) Så du skal ikke skamsenke den å hive på 13x9 felger?:D

Den røde her skal forbli som sagt original, men den andre jeg bruker hver dag skal lavere ned og så har jeg jo 7x15 revolution modernlines

Senkesett er jo ikke å oppdrive så nå samler jeg inn deler til å bygge egen senkesett :D

1996 Vw Passat 1,9 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...