eystein Skrevet Mars 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2012 Bilen er en audi med en 5 sylindra 2.2l. Når bilen er kald ligger den på ca 800 omdreininger og når den blir varm ligger den på nærmere 1200 omreininger..... Noen som vet hva dette kan komme av? Har tenkt om det kan være en føler av ett slag..... I tillegg kan bilen være litt vrangstartet inni mellom, altså at det tar 6-7 sekunder før den starter i stede for 1 sekund. Kunne være kalstartsventilen kanskje....? Virker som start problemet blir mer framtredende til varmere i været det er... kan være tilfeldig. noen som har noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2012 (endret) Teknisk forum - Diskusjoner rundt et bilmerke eller modell skal postes under respektive bilmerke. Opplys om modell slik at tråden kan flyttes til der den hører hjemme. Opplys også om årsmodell og helst motortype/kode, uten dette er det ikke enkelt å hjelpe deg! Endret Mars 7, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eystein Skrevet Mars 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2012 audi coupe gt. 2.2 mod 1985 motorkode:HY Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2012 Da er tråden din flyttet til riktig underforum; 80 / 90 / Coupé (B1, B2) 1972-1986 Du har vel K-Jetronic på din, en del av de har ikke kaldstartsventil, kun varmkjøringsregulator. Senere modeller har begge deler, bare kaldstartventil på de med KE- KE3-Jetronic. Det som ene og alene kan skape disse problemene for deg er falskluft. Sjekk derfor grundig alle slanger. Varmkjøringsregulatoren er nr 18 på bildet under. Og ser slik ut Sjekk alle slangene som står i forbindelse med innsug mm, se bilde. Sjekk også grundig gummibelgen mellom mengdefordeler og innsug. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.