Gå til innhold

Opel: Lade og olje lampe lyser med tenningen av.

Ranger emnet


subarualfen

Anbefalte innlegg

Hei har nettop hentet meg en 1996 modell Combo B, 1,7 D.

 

Menn har problem med at lade lampen og oljetryks lampen lyser n�r n�kelen er i lomma mi :).

 

starter eg bilen forsvinner olje lampa mens ladelampen lyser videre.

 

Av og till lader denn opp i 14.05 Volt ved ca 3-4000RPM. menn alikevell lyser lade lampen menn lyser da sterkere.

 

Utenom dette virker alt det elektriske p� bilen supert :).

 

Noen som vet om dette er noe dynamoen gj�r eller om eg m� ta meg en lete runde i resten av det elektriske anlegget p� bilen?.

 

H�per det er noen som har greier p� dette.

 

P� forh�nd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er jordinger sjekket, uten at dette hjalp. kjøpte så en brukt dynamo kvalitet A (testet og funnet i orden av huggeriet).

 

Denne ble montert i går, og ladet 14,5V på litt turtall. menn etter 5 minutter sluttet denn og lade.

 

Har gått over alle ledninger på nytt uten at det hjalp.

 

Lade lampen lyser heller ikkje når tenningen blir slått på, vill lade kretsen bli brutt om ladelampen er røket?.

 

Finnest det noen rele eller bokser som er i sammenheng med dynamo?.

 

Elektro delen på tenningslåset er også kontrolert.

 

 

Håper dere kann hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reddende engel? Nei, men er Harding jeg også ;)

Ja, om du plugger fra kontakten på dynamoen og jorder det uttaket i pluggen som gikk til D+ på dynamo, da skal normalt ladelampe lyse når tenning slås på. Det eneste du finner ut med dette er om ladelampen fungerer ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår