Gå til innhold

Opel: Lade og olje lampe lyser med tenningen av.

Ranger emnet


subarualfen

Anbefalte innlegg

Prøvde å finne tegninger over ladekretsen på nettet (for Combo) uten hell, har du dette? Om ladelampe ikke lyser så er enten pæren røket, eller som andre har nevnt før, bakstykket på tenningslåsen defekt slik at det ikke kommer 12V til ladelampe.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lade lampa var defekt så byttet denne, da fikk eg lys i denn vist eg stakk en ledning som gikk til jord inn i L stikket (i følge bilde/papirer for dynamoen er dette stikket for lamp.). menn kobler eg denn til den nye dynamoen får eg ikkje ladelampa til og lyse. menn kobler eg denn til denn gamle defekte dynamoen så lyser denn bare når tenningen er av. menn kobler eg av plusskabelen som går til batteriet så lyser denn når tenningen slås på.

 

Menn på denn nye dynamoen( brukt fra huggeri kvalitet A). verken lyser lampa, og ingen spenning ut fra dynamoen til batteriet.

 

 

Laderegulatoren ble ikkje byttet, og finner ingen regulator i motor rommet så antar at denne er innebygd i dynamoen?.

 

 

Så nå har eg egentligt trekt slutningen om at denn nye dynamoen også er defekt menn på en annen måte enn denn første, Eller høres dette helt på tryne ut?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg deg rett nå:

Gammel dynamo: Ladelampe og oljetrykkslampe lyser med tenning av, oljetrykkslampe slukker ved start, ladelampe fortsetter å lyse med noenlunde samme styrke.

 

Ny dynamo: Ladelampe virker ikke, oljelampe forblir slukket?

 

Dette gjentar seg ved montering av gammel dynamo igjen?

 

For meg høres det ut som kortslutning i diodebru på gammel dynamo.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olje tryks lampen var pga en sikring, så denn er ordnet opp i :). med ny dynamo så lyser ikkje ladelampen i det hele tatt verken med motoren i gang eller med bare tenningen i start posisjon. kobler eg till denn gamle dynamoen lyser ladelampa med tenningen av og nøkkelen i lomma, er tenningen i start posisjon lyser den ikkje. menn starter eg bilen lyser denn i gjenn.

 

Hva kann gjøre at det ikkje lyser i det hele tatt på denn nye? :). denn gamle er nokk kortsluttning som gir strømm der det skall være Jord ja!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår