moophous Skrevet Februar 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2012 Driver nå å bytter bakbremser etter at de er utslitt etter å ha hengt intill i noen måneder, Klossene satt noe færlt og skiver utslitte. Men når jeg skal skru inn stemplet så går det bare en vei og det er utover. Når jeg skrur den andre veien så stopper og sitter fast og det skjer på begge sider. Skal det gå tung å skru inn det stemplet eller er begge calipperene mine defekte? Noen forslag Siter Audi A3 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2012 Du skal skru de inn med klokka, hvis det sitter bom fast da så må du ha nye kalipere, eller overhale de om du har kunnskap om det. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2012 Du må skru samtidig som du presser stempelet inn. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moophous Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2012 Har sånt verktøy for å skru inn stemplet som presser samtidig som det skrus. Det er jo merkelig at det skulle skje på begge sider da. Kan de løsne hvis jeg bruker litt makt på de, eller ødelegger jeg bare kalipperen da. Siter Audi A3 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moophous Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2012 Ble vist nye kalippere ja. Fikk skrudd den ene helt inn, men med makt som jeg egentlig ikke skal bruke på å skru inn stemplet. Den andre gikk inn ca 0,5cm også sa det stopp. Bedre å bytte da enn at det skal sette seg igjen og slite ut skiver og klosse. Siter Audi A3 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg