Gå til innhold

moophous

Bruker
  • Innholdsteller

    46
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om moophous

  • Bursdag 10/18/1983

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A3 1.8 Turbo Quattro
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2000
  • Motor (eks 1.6)
    1.8T

Contact Methods

  • Bosted
    Akershus

moophous's Achievements

  1. Skulle gjerne ha byttet høyttaleren bak i min 3 dørs A3. Har prøvd å ta av trekket, men får det ikke av og det er ikke en skrue der. Hvordan tar jeg det av uten å ødelegge klips og eventuelt trekk.
  2. Skal ta ut den orginale cd-spilleren og sette inn en ny spiller. Har riktig iso-adapter, men får ikke strøm til den. Ifølge den lille tenginga som fulgte med iso-adapteret er det to ledninge som skal kobles til tenninga. Finnes det en guid med bilder og tekst der det står trinn for trinn hvordan man gjør dette.
  3. Hadde det samme på bilen min at den fusket og stoppet på tomgang når den var kald. Var en tur på TS-racing og de fant ut at bilen var feil chippa fra forrige eier. Etter at ny programvare var lagt inn fungerte den som bare det.
  4. hadde samme delenummer og den er på bilen nå og funker som den skal
  5. Passer bakddiffen (kardang) fra en 2002 S3 en 2000 mod A3
  6. Differensial død. Må ha ny. Heiste den opp her om dagen og sjekket, helt riktig så var diffen død. Når jeg snurret rundt det ene bakhjulet skulle det andre gå motsatt vei men det stod helt stille, men av og til tok det tak. Prøvde med motoren på og bilen i gir, men kunn mellomakselen som gikk rundt ikke bakhjulene. Hvor kan jeg skaffe ny diff her i norge, finner den i utlandet.
  7. Er riktig uheldig så kan det være hele diffen som må byttes.
  8. Bakakslingen på min quattro låser seg helt plutselig. Før den låser seg kommer det en del romling fra den. Det hende at kun det ene hjulet låser seg eller så er det begge, dette skjer veldig ofte nå som det er snø og våt vei. Har heller ikke driv på bakhjulene, kan hende dette har en sammenheng. Noen forslag til hva dette kan være, høres dyrt ut.
  9. Ble vist nye kalippere ja. Fikk skrudd den ene helt inn, men med makt som jeg egentlig ikke skal bruke på å skru inn stemplet. Den andre gikk inn ca 0,5cm også sa det stopp. Bedre å bytte da enn at det skal sette seg igjen og slite ut skiver og klosse.
  10. Har sånt verktøy for å skru inn stemplet som presser samtidig som det skrus. Det er jo merkelig at det skulle skje på begge sider da. Kan de løsne hvis jeg bruker litt makt på de, eller ødelegger jeg bare kalipperen da.
  11. Driver nå å bytter bakbremser etter at de er utslitt etter å ha hengt intill i noen måneder, Klossene satt noe færlt og skiver utslitte. Men når jeg skal skru inn stemplet så går det bare en vei og det er utover. Når jeg skrur den andre veien så stopper og sitter fast og det skjer på begge sider. Skal det gå tung å skru inn det stemplet eller er begge calipperene mine defekte? Noen forslag
  12. Det var nok den venstre akslingen som hadde havarert. Fint å få tilbake Quattro nå som det er vinter. Bilen ble litt nervøs når jeg hadde kun bakhjulstrekk.
  13. Håper det ikke det er girkassa som er gåen. Jeg har kun trekk på bakhjulene på quattro'n. Er det noen som har noe forslag. Søkt litt rundt og det kan enten være en aksling som er knekt eller så er det diff'n som er gåen.
  14. Du får tak i de ledningene som mangler på møller, bare lage en overgang.
  15. Min erfaring er at den er lett å ta av, men litt vanskelig å få på igjen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår