Satanoperca Skrevet Februar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2012 Hallo har en dynamo som jeg antar er gåen..vært tegn på korte børster. Men føre middag i dag tenkte at jeg går ut og tar den gamle ut...makan til plunder...den nedre bolten stopper i den clutshen til vifta...kikka litt i haynes boka og ser ut som om jeg må ha av fronten for å få vekk vifta slik at jeg får ut den bolten- er dette nødvendig???? om så..makan til dustete kontruksjon..:angry: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2012 Ja, er ikke mye du får gjort uten og ta fram fronten der så du må nok gjøre det ja. Jeg ville ha skiftet ut reimstrammeren og reima samtidig da denne er kjent for å ryke. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2012 (endret) Jeg lurer på om det kanskje går å skru løs vifta med å skru ut bolten i senter, med hode bak / innunder dynamoen? Edit: Men ellers er det trolig like greit å trene på å ta fronten av og på når man har en slik bil. Om man gjør det regelmessig så bør det visst etter hvert kunne gå på ca en halvtime ;) -- Endret Februar 16, 2012 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satanoperca Skrevet Februar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2012 planen var å ta registereim osv i sommer men har ikke tid til det nå.... men må jeg ha av fronten kan en kanskje like godt gjøre det....fant et hull bak der hvor vifta sitter...sitter det en unbrako inni der??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satanoperca Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2012 Da var dritten bytta! for å løsne hjulet som vifta sitter fast i er det en skrue under dynamoen inne i et hull andre enden av vifta...skru ut den og vips så var det "bare" og løfte ut dynamoen...måtte fiskes gjennom halve motorrummet for å fåes ut!!! da kan Kamreimsjobben vente til i sommer! har kikka på komplette kit på ebay til denne jobben er det samme kittet til min 1,8 som til 1,8 turbo utgaven??? tenket å kjøpe et kit med alle deler vannpumpe alle hjulene osv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg