Gå til innhold

Sentrallåsen låser bare opp fører døra


ViceGuy

Anbefalte innlegg

Vel, hater å torpedere teorien din imloud2, men jeg har bare brukt bilen alene hele vinter. Dvs at kun førerdøra som har blitt brukt mye, og det er også nå den eneste døra som låsen virker problemfritt på.

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man går ut ifra at det er et stempel på hver dørlås, slik noen uoriginale sentrallåser har, kan det være at førerdøra har "hovedpumpa" og at denne igjen sender el.signal til de andre dørlåsene at de skal aktiveres ?

Hvis det da hadde vært dårlig kontakt i den lederen som gir beskjed om å åpne de andre dørene kan det resultere i det du beskriver ?

Den som har begge beina på jorda, står stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man går ut ifra at det er et stempel på hver dørlås, slik noen uoriginale sentrallåser har, kan det være at førerdøra har "hovedpumpa" og at denne igjen sender el.signal til de andre dørlåsene at de skal aktiveres ?

Hvis det da hadde vært dårlig kontakt i den lederen som gir beskjed om å åpne de andre dørene kan det resultere i det du beskriver ?

Nei... ettersom folk har forklart tidligere i posten så sitter vist hovedpumpa under baksetet. Dette systemet er vist også luft styrt (overtrykk/undertrykk) og ikke elektrisk styrt, har aldri vært borti noe lignende jeg men får vel begynne under baksetet i morra å se hva jeg finner ut. Hvis alt annet går på tryne så kan jeg jo gjøre sånn som dette --> :deng

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nettopp, er jo det som er hele poenget.

begynn med å sjekke vakumslangen som ligger ut i førerdøra.

at denne åpner seg fint er jo ikke overraskende med en nøkkel.

 

om mye tyder jo da på at grunnen til at resten av døre ikke låses opp, er jo fordi pumpa ikke blir servert over eller undertrykk.

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imloud2, når jeg har snakket om å bruke nøkkelen så er det knappene på nøkkelen jeg mener, ikke den mekaniske reserve nøkkelen - sorry om det var forvirrende. Det er i allefall derfor jeg legger til grunn at pumpa virker men knaskje ikke klarer å gi nok trykk, noe som kan forårsakes av lekasje ved pumpa som også tjobing antydet i en tidligere post.

 

Nøkkelen ser altså sånn ut (beklager det dårlige bildet):

 

key.jpg

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår