Gå til innhold

Soerheim

Bruker
  • Innholdsteller

    49
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Soerheim

  • Bursdag 11/18/1990

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    100
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Yrke eller sivil status
    Billakkerer (Fagbrev), Biloppretter (Under opplæring)
  • Motor (eks 1.6)
    2,3
  • Fylke
    Finnmark

Contact Methods

  • Bosted
    Finnmark

Soerheim's Achievements

  1. Ideelt sett så skulle du hatt på en tynn syregrunning før du legger på sparkel. Vanlig prosedyre på utsatte biler og områder (Veteran og slikt). Lykke til ! :)
  2. 3 deler herder til 1 del fyller ? Håper du blandet omvendt :) Høres ut som du har sprøytet i for høy temperatur. Ideell sprøytetemperatur ifølge min erfaring er mellom 20 og 25 grader. Dette på grunn av at sprøytestøvet tørker og "røyser" seg på lakkoverflaten med for høy varme. Dette kan btw være problemet hvis du for eksempel sliter med skjoldinger og slør ved sprøyting av basefarge (Sølv metallic spesielt!).
  3. The prodigy - Hot ride The prodigy - Under my wheel Hadouken - Levitate Pendulum - Fasten your seatbelts
  4. Det er ingen vits, da doper du bare ned underlaget og alt under grunningen blir som et lag med tørket syltetøy. Noe som ikke egner seg som underlag uansett hvordan lakk du bruker. Er helt enig med grandisjohn som mener at bengaen må bort før lakkering.
  5. Det er vel egentlig vanskelig å legge noe som helst over bengaen uten at det koker, klarlakk går ihvertfall ikke ! Det er vel egentlig en slags 1K klarlakk som brukes i tre-sjikts lakkeringer på lakkverksteder rundt omkring. Tre-sjikt = perlemoreffekt, flakes, candy og andre effekter :) Da er oppbyggningen som regel en nogenlunde nøytral basefarge, fulgt av et mellomsjikt med binder + effekttilsetninger og tilslutt en UV-beskyttende klarlakk over.
  6. http://www.frimann.no/main.aspx?page=article&artno=6070 Bruker denne daglig, herlig å slipe på og ikke minst lett å stryke ut. Eneste ulempen er kanskje prisen ?
  7. Hvis man går ut ifra at det er et stempel på hver dørlås, slik noen uoriginale sentrallåser har, kan det være at førerdøra har "hovedpumpa" og at denne igjen sender el.signal til de andre dørlåsene at de skal aktiveres ? Hvis det da hadde vært dårlig kontakt i den lederen som gir beskjed om å åpne de andre dørene kan det resultere i det du beskriver ?
  8. Høres ut som et elektrisk problem ihvertfall, du får prøve en diagnose og se etter evt. feilkoder ?
  9. Jeg synes konseptet så langt virker utrolig ! Ideen om å putte en så massiv motor i en van krever nok mye planlegging og ressurser . Ikke minst en "syyyyyk" person som flere på tråden har poengtert ;) Jeg beundrer prosjektet ditt og håper at du får tid og mulighet til å fullføre planene dine :) Lykke til ! Jeg merker meg at det er en god stund siden siste innlegg, er det noe fremgang i prosjektet eller står det på standby for tiden ?
  10. Tror nok ikke at ekstra pigmenter merkes i bengalakk. Bengaen er så tykk at effektfargen bare drukner i den, og den airbrushfargen vil i beste fall bare endre nyansen litt :) Skal du derimot bruke effektfarger bør du blande de i en 1k binder eller noe tilsvarende som er gjennomsiktig.
  11. Får du helfoliert bilen får du sannsynligvis byttet farge på bilen til under halve prisen + du kan bytte tilbake til den gamle fargen når du vil :)
  12. Sink med tectyl over høres ut som en god ide ! Jeg hadde nok satset på det.
  13. Det grønne belegget er bare karosserikittet som skal tette falsene på døren slik at fukt ikke kryper inn og starter rustdannelse, etter bildene å bedømme har denne ikke gjort sitt :)
  14. http://cdb.shcolor.info/no/PowerSearch.mvc Link til Spies hecker sin online color search, der inne finner du også color guide som viser deg hvor du finner fargekoden på bilen og hvordan den ser ut :)
  15. http://cdb.shcolor.info/no/PowerSearch.mvc Link til Spies hecker sin online color search, der inne finner du også color guide som viser deg hvor du finner fargekoden på bilen og hvordan den ser ut :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår