Banditen Skrevet Februar 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2012 (endret) Jeg har kjøpt meg en JVC bilstereo KD-DB42E. Jeg ser at kablene ikke er helt like med den forrige spilleren (Blaupunkt) og har et par spørsmål. Her er bilde av kablene som står igjen etter at jeg tok ut den gamle spilleren [ATTACH]27094[/ATTACH] Jeg kan plugge inn den brune og sorte kabelen inn til ISO kabelen som fulgte med JVC spilleren. Da står jeg igjen med den grønn/gule kabelen som jeg ikke kan putte inn til ISO kabelen. Trenger jeg egentlig denne? Jeg har ikke forsterker eller noe sånt, bruker bare original anlegget som fulgte med Golf 4. Her kan man se baksiden av begge spillerne (den øverste spilleren er den nye JVC spilleren) [ATTACH]27095[/ATTACH] Her er ikke antenne kabelen helt lik, er det en slik overgang jeg trenger? Håper på svar fra noen som har litt bedre peiling enn meg :pray Endret Februar 7, 2012 av Banditen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Februar 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2012 Hva denne grønngule kontakten er til kan jeg ikke svare på, så den biten blir vanskelig. Om du skal ha overgang til antennen så tror jeg nok du kan bruke den du linker til. Prøv spilleren uten denne grønngule kontakten og se om det blir noe lyd uten den. Det kan hende den er til noe handsfree el.l for alt jeg veit. Har i hvertfall ikke sett denne type kontakt før. Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaspo Skrevet Februar 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2012 Jeg tviler sterkt på at du trenger den grønne/gule ledningen :) skal nok gå fint uten denne. er jo bare å prøve :) Siter Skoda octavia 08' 4x4 1,9tdi L&K <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexme Skrevet Februar 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2012 Når jeg skulle bytte fra Blaupunkt spiller til Panasonic trengte jeg en overgang, bare at jeg ikke har den grønn/gile sukkerbiten, litt usikker på hva den er til men er mulig det er dimme funksjonen til spilleren og at du kan skru på spilleren uten å ha nøkkelene i tenninga. I min bil var dim funksjonen en oerang kabel som jeg måtte klippe for ellers kunne jeg ikke skru på spilleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2012 Uten å være sikker så tror jeg den grønn/gule kontakten går til en ekstern forsterker. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Banditen Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2012 Takker for alle svar! Jeg fant installasjonveiledningen for blaupunkt spilleren og det kan se ut som den grønn/gule er for ekstern forsterker + diverse annet jeg ikke vet hva er for noe. Da prøver jeg med overgangen jeg lenket til med tanke på radioen så ser jeg hvordan det går :) Blaupunkt.zip Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Banditen Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2012 Da har jeg installert bilradioen, det gikk veldig greit. Pluggen jeg lenket til fungerte også, bare at jeg kjøpte den fra ebay i stedet. Takk for all hjelpen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg