Gå til innhold

Kaspo

Bruker
  • Innholdsteller

    85
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Kaspo

  • Bursdag 05/02/1994

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Alt som sviver!
  • Modell (eks S4)
    Octavia
  • Biltype (eks Audi)
    Skoda
  • Årsmodell (eks 1995)
    2008
  • Yrke eller sivil status
    Vgs
  • Motor (eks 1.6)
    1.9 tdi
  • Fylke
    Vest-Agder

Contact Methods

  • MSN
    ku-czka@hotmail.com
  • Skype
    sheriff0205
  • Bosted
    Vennesla

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kristiansand

Kaspo's Achievements

  1. Tøft ! mye å glede seg til :D har prøvd en sånn en og den gikk godt :) bra med utstyr å!
  2. Kaspo

    Frontlys spyler

    Det er ikke lovlig nei. Men jeg har just deaktivert dette på en kamerat sin Octavia 1z siden han sine var knekt så var unødvendig at de gikk ut inntil han kjøper seg nye. men det kan gjøres gjennom vagcom eller lignende :) Selv brukte jeg OBD11 appen fra telefonen, som du koder med. Kan også endre intervall på de og hvor mye de skal spyle av gangen, så du kan for eksempel endre til at den skal spyle mindre.
  3. Tdi motorene er sterke MEN Volkswagen har hatt flest problemer med BLS motorene. Er de som går fortest i stykker når det gjelder 1.9tdi. Men, det som dreper disse motorene er long life oljen som er TYNN som vann. Bytter du olje og olje filter hver 10-15k så vil den holde seg sunn og fin :) sjekk også oljen ofte da olje sensoren har en tendens til å gå i stykker :) Så spør eieren om hvor ofte oljen ble skiftet :) min røyk på 180k og han som byttet motoren for meg har hatt 6 stk BLS motorer som også gikk i stykker på rundt 160-180k så er ikke tilfeldig. Han sier selv at bls er noe av det verste de har laget og de tåler ikke 30k intervaller. :) Ellers en god motor som tåler chip osv uten problem sålenge man skifter olje ofte :) og kjører på god olje!
  4. Jeg har en octavia 07 mod med 1.9tdi motor. Er jo samme som en golf 5. Om du har motor koden bls så er det en veldig "dårlig motor". Jeg måtte skifte motoren på min etter den hadde gått 180k da den ikke orket mer og veiven og toppen skjærte seg. 30k long life er noe sv det verste Volkswagen har kommer med så skift oljen 10-15k km så vil motoren holde seg frisk! Registerreimen skiftes hver 150k om jeg husker riktig :) det er også en veldig følsom motor for olje!! Og drikker en del i blandt. Svakheten ligger også i cruisecontroll bryteren om du har en, den ryker som oftest på golf 5/octavia 2 :) På min nå begynte også vakuum systemet å tulle! Så det kan du regne med. Ellers er det MYE rust problemer hos Volkswagen så vask og polering må du regne med å gjør ofte. Den vil nok spises opp i hjulbuene og dørene og bagasjeluken uansett. Samme gjelder rustboblene over nesten alt. Stålet til vag er ræv på disse bilene dessverre, så se nøye etter noen rust flekker/bobler og sjekk skjermene nøye!
  5. Hei! Jeg har en octavia 07mod med en 1.9tdi BLS motor i. I den siste Mnd har jeg begynt å oppleve problemer med bilen. Først begynte det med at i lavt fart som på parkerings plasser begynte bremsen å pumpe seg opp uten å gå inn igjen før jeg trykket på gassen eller kjørte vanlig! Etterhvert begynte bilen og gå dårligere og dårligere og nå har den nesten null krefter før 2000 rpm men over det går den helt vanlig og godt. Så før Turboen slår ordentlig inn er den helt dau. Så har jeg målt turbotrykket og fant ut at på tomgang så suger den -15 bar vakuum og når jeg kjører og trykker forsiktig gass så suger den mellom -10 til -15 bar og når jeg gir på over 2k rpm så lader den vanlig 1.2 bar (bilen er chipet/mappet) Nå har bilen begynt å slå seg inn i nødmodus itillegg når jeg putrer på rundt 2k rpm og feilkoden er p0299 (turbo underboost) men, det er ikke rart når den ikke klarer å suge noe luft men istedenfor får - vakuum... Men er bare å slette koden så er den fin igjen, og må bare ikke ligge på 2k Så har vi prøvd å høre etter noe lekasje i en slange eller noe og prøvd å koble ut styrings greiene til vakuum, de små boksene som styrer vakuum. Den nærmeste Turboen utgjorde ingen forskjell men når vi koblet ut den som sitter til høyre når du står foran bilen så sluttet den å suge vakuum fra Turboen!!! Vi tok av vakuum slangen som går til Turboen men motoren var i gang og da sugde den luft på tomgang, koblet vi ifra den styringen så sluttet den å suge! Er det noen som har vært borti dette før og vet eventuelt om det er bare å skifte ut den? Husker ikke navn på den, er noe med 70/72 og et eller annet Fordi vakuum pumpen virker som er i orden Setter pris på hjelp!
  6. Hei, selger bilen til min samboer! Det er en Chrysler Sebring 2002 mod med full utstyr! Trykk på linken for mer info. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48133513&searchclickthrough=true
  7. Skoda Octavia 1.9tdi L&K 4x4 NY PRIS 2008, 172 000 km,
  8. Skoda Octavia 4x4 L&K Selges! * Eu Godkjent 04.02.2013 fram til feb. 2015! * Ingen heftelser. * Full Servicehefte * Byttet reg. reim * Nye Bremser! * 1 Eier +++ Bilen selges pga. har en nyere bil stående. Bilen ble kjøpt ny 29. nov 2007 og er en 2008 modell! Det er mye utstyr i bilen (L&K) som navigasjon system, Cruisecontroll, Xenon lys kjørecomputer +++. Ditec behandlet i 2008 og er 100% rustfri! Bilen har komplett servicehefte som ble fulgt på Skoda merkeverksted. Siste Service ble utført på 158000km, og da fikk bilen Long Life olje! Det har også blitt skiftet Register reim sammen med vannpumpa på den tiden. Rett før eu har vi byttet bremser bak og bremser forran er også så og si nye. Led pærer i skiltlys og Mega blue i langlys. Kontaktes på 986 00 183. LINK TIL FINN: Skoda Octavia 1.9tdi L&K 4x4 2008, 172 000 km, kr 199 900,-
  9. Hei, lurte på å mye lader en org. trubo i 1.9 tdi 105hk & 260nm, BLS er motorkoden. :) også å mye tåler den etter chip?
  10. Ikke hvis du skrur av spilleren. Røde er "remote" for å slå spilleren på, hvis du kobler den på den gule, altså konstant med strøm så må du bare slå av spilleren selv. + med dette er at du trenger ikke nøkkelen i tenningen for å høre på musikk.
  11. prøvdå koble rød og gul sammen og svart til jording? da vil du kunne slå på spilleren selv når du ikke har nøkkel i
  12. For å være helt ærlig så elsker jeg denne bilen her! FINESTE octavia i verden sånn serr :P Skjer med bmw logo? :P
  13. Jeg har selv den spilleren som du har. Dab radioen er sykt bra takket være den store antenna :) men lydkvaliteten kan ikke sammenlignes med Alpine eller Pioneer sine spillere. Men det låter heller ikke dårlig! den spiller fint og med litt tid på innstillinger kan den låte ganske så fint :) du burde satse litt mer på dine front høytallere istedenfor de bak. litt feil at de bak er større enn de forran :P når det gjelder suben så burde du kjøpe deg en litt større en. http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4040&katid=30&id= den her er en TOPP sub som har en dyp og fyldig bass! har hatt denne bare i 2x12 og ikke singel. til denne kan du for eksempel bruke http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=226&katid=37&id= eller http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=9861&katid=37&id= de er på 300w rms ved 1ohm (det er suben koblet i). men man skal helst ha mer effekt en det suben har, altså p2 er på 400w rms så du skulle helst hatt en 400+ w rms forsterker i 1 ohm. men da må du seff opp i prisen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår