Quattro73 Skrevet Januar 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 Er da vel bare å gå på datalogging og start? :-) Javisst :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Januar 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 Javisst :) MS er genialt :-D Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 MS er genialt :-D I know :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Januar 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 I know :) Fatter ikke hvorfor snakker drit om det, er det så mye bedre med sprut til flere titusen da? Her er kurven min ;p Sikkert ikke den beste! hehe [ATTACH]35818[/ATTACH] Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 De som snakker drit snakker uten bedre viten eller har null anelse hva de snakker om. MS er like bra som andre sprut, på enkelte områder mye bedre da det kan brukertilpasses nesten i det uendelige :) Og, er MYE bedre enn andre sprut hva pris angår ;) Cellene du har på -34 og -34.9 grader er noe bortkastet, det samme er den på 149. Den siste cellen setter du på 70 grader og den første på -40 og fordel de resterende mer "hensiktsmessig" ;) Ved motortemp mellom 40 og 70 grader skjer det lite, her holder det derfor med maks en celle, resterene bør fordeles mest mellom -20 og 20 grader der små forandringer gjør store utslag. Min WUE-tabell kan du med fordel kopiere som utgangspunkt da den er temmelig lik det oppsettet Bosch selv bruker. Så kan du etterpå finjustere selv etter det din motor liker best ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Januar 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 kan prøve og kopiere din :) Det tar jo en hel vinter å stille inn den kurva da! Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Januar 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 Og MS kan brukes på på mer eller mindre alt med drivstoffmotor? diesel også? Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 Til diesel vet jeg ikke, men på CR-diesel burde det gjerne la seg gjøre? Å stille inn kurven er gjort på 10 minutter da :) Start motor når det er gørrkaldt ute og etterhvert som den går seg varmere så justerer du cellene til der motoren har finest gange og hensiktsmessig turtall. Altså når motortemp er -20 så justerer du kun på cellen ved -20. Når (motor)temp er 0 grader så juster kun på cellen ved 0 grader osv. Om du har finjustert cellen for 0 grader og hører motor tuller ved f.eks 15, da justerer du kun på nærmeste celle over, aldri de du allerede har stilt. Fortsett slik til motortemp er minst 70 grader og du er ferdig :) Og ja, følg med på AFR hele tiden ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Januar 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 Til diesel vet jeg ikke, men på CR-diesel burde det gjerne la seg gjøre? Å stille inn kurven er gjort på 10 minutter da :) Start motor når det er gørrkaldt ute og etterhvert som den går seg varmere så justerer du cellene til der motoren har finest gange og hensiktsmessig turtall. Altså når motortemp er -20 så justerer du kun på cellen ved -20. Når (motor)temp er 0 grader så juster kun på cellen ved 0 grader osv. Om du har finjustert cellen for 0 grader og hører motor tuller ved f.eks 15, da justerer du kun på nærmeste celle over, aldri de du allerede har stilt. Fortsett slik til motortemp er minst 70 grader og du er ferdig :) Og ja, følg med på AFR hele tiden ;) Jeg bor rett uttafor Ålesund og den kaldeste dagen i året så er her 10- sikkert, den har vert forresten .. resten av året er det bare kaldt og grått :P Så om jeg reiser til Kvinesdal neste jul så får jeg stille kurven under 10- hehe :) Takk for all hjelp! :D spør om det er noe ;D Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 Ok, men la celle 1 være -30 og ha samme verdi som det du setter i celle 2 som f.eks -18, likt mitt oppsett. Da kan du senere justere celle 1 om mulig/behov ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Januar 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 Ok, men la celle 1 være -30 og ha samme verdi som det du setter i celle 2 som f.eks -18, likt mitt oppsett. Da kan du senere justere celle 1 om mulig/behov ;) Det skal jeg gjøre :) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Januar 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 kan prøve og kopiere din :) Det tar jo en hel vinter å stille inn den kurva da! hehe! Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Januar 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 hehe! Kurwa kurwa! Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Januar 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2013 Bytta hjullager i går, jeg hadde virkelig glemt hvor god Omega er å kjøre! Uten noe som helst risting og det er stille inni kupeen :D (sett bortfra at girkassen bokstavligtalt synger på siste verset) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Januar 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2013 Vridde av ett par bolter... :'( laaaangt hjemmefra :-P Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.