turbogtc Skrevet Februar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 Etter 4 år uten A6, er det nå på tide med en ny (brukt ja) Satser på en 1998-2000 mod et sted, eller noe rundt den prisklassen. Skal ha automat tror jeg, hvis ingen har mye dårlig å si om de tiptronic kassene (hadde 6 trinns manuell sist) Gjerne quattro, men ikke noe krav. Anyway, jeg hører mye dritt om 2,6 bensin motor`n og 2,5 diesel motor`n. Ser at jeg kan få tak i kammer til 2,5 på ebay for rundt 5 lapper, så det skremmer meg ikke så fælt. MEN hvor lenge holder den 2,5? 1,8T har jeg lite tro på, for liten motor til tung bil = slites fort Skal ikke dra noe særlig tungt, mest kjærringa som skal kjøre på jobb med den. Hvilken motor anbefaler dere som har greie på det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet Mars 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2012 1,8T er en slitesterk og bra motor, men litt lite power til den bilen som du skriver. Derimot er ikke 2,4-literen særlig mye å skryte av heller, rimelig slapp og ikke helt feilfri. 2,5-literen bør du bare holde deg unna. Et fåtall er heldige og slipper problemer, men de fleste har masse problemer med disse. Og selv om kammer er skiftet, så kommer problemet tilbake.. I tillegg er det problemer med tiptronic'en i forbindelse med disse motorene. 2,6 fikk du vel ikke på disse årsmodellene, men frem t.o.m. 1997. Selv ville jeg nok valgt 1,8T men helst med chip, men ikke sammen med automat. Så du kan jo velge, 1,8T tiptronic og forhjulsdrift eller 1,8T quattro med manuelt gir og chip :) Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Mars 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2012 2.7T :thumb Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet Mars 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2012 Dersom ikke quattro er et krav ville jeg gått for 1,9tdi, gjerne fra 2002 - får jo dem godt under 100k av og til nå :) Denne motoren med chip har i alle fall imponert meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Mars 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 2.4 pleier å lekke olje bak på kammene. Renner ned på eksosmanifolden og vips lukter det traktor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg