Gå til innhold

elendige bremser ved vått vær

Ranger emnet


hallvardr

Anbefalte innlegg

Skifta skiver og bremser på sensommeren i fjor. Skiver fra biltema og klosser fra bilxtra. Hver gang det er skikkelig fuktig i lufta og bilen har stått noen timer tar det flere sekund fra en trykker inn pedalen til den bremser i det hele tatt.

 

Har aldri hatt dette problemet før. Er det rett og slett biltema skivene som er ræva eller er det noe en kan gjøre for at det skal bli bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut. Man kan riktignok ha noe redusert bremseeffekt om bremseskivene er helt våte, men dette skal gå fort over når du trykker på bremsepedalen. Biltema-skiver er langt fra bra, men tror ikke de er årsaken til dette. Er ikke noe galt med bremsekraftforsterkeren din?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikker på at det ikke er bremsekraftforsterkeren, føles rett og slett som skivene er fulle av olje i noen sek før det "slites" bort og alt blir bra. Men synes at det er rart at det skal kunne komme av skivene egentlig. Leste en del på forum før jeg kjøpte de at folk hadde sett og hørt at de kom fra samme fabrikk som laga brembo skiver osv. Men blir nok ikke biltema skiver neste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan love deg at Biltema sine bremseskiver ikke er laget av Brembo, men kjøp Brembo eller AP neste gang :)

 

Husker jeg riktig, leste jeg en innlegg fra en fyr som hadde levert noen maskiner til en fabrikk i sverige som produserte bremseskiver. Der så han pakker med brembo skiver, og pakker med biltema skiver som var klare til å sendes.

Om det stemmer vet jeg ikke... Men det hørtes ikke helt usannsynlig ut.

Det kan jo være biltema får billige b-varer for alt jeg vet.

Fant hvertfall flere som var fornøyd med de, men det er da ikke jeg...

 

Hadde egentlig tenkt å kjøpe EBC green stuff og skiver, men hadde ikke tid å vente på levering.

Noen som har erfaring med de?

Endret av hallvardr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen syns delene på bilxtra er dårlige så bør den personen vurdere sjekke merket på delene de leverer ;) de har samme deler som mekonomen og stort sett samme som autoutstyr og da hadde man plutselig dekt de fleste levrandører :)

 

har du sjekket for rust på skivene før du begynner kjøre ved vått føre?

hadde det på skiver fra biltema jeg og, er tydeligvis veldig ureint stål i de.

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det vel ingen som har sagt noe om delene til bilxtra på denne tråden. sjekke merket før jeg kjøpte klossene og de virka greie.

 

har sjekke skivene, og de blir jo rødli når bilen står litt, men bilen kan ha stått bare i et par timer når dette har sjedd. Men da blir det hvertfall andre skiver neste gang. Noen som har erfaring med EBC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ihvertfall trøste deg med at vi er flere som har dette problemet innimellom - en svært sjelden gang må jeg trykke pedalen helt i dørken for å kunne stoppe fra selv 10 km/t på et normalt vis.

Men det er somsagt kun en sjelden gang, og problemet vedvarer ikke. Jeg fikk byttet bremser foran på et Mekonomen verksted i fjor, så skal forhåpentligvis ikke stå på delene heller... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår