Gå til innhold

Bestille sub og forsterker fra usa?

Ranger emnet


onkelarne

Anbefalte innlegg

tror det fort kan bli dyrt når det er snakk om ei kasse som sikkert veier en del. Jeg ville forhørt med meg forhandleren om hva frakten ville kommet på først. Momsen er 25% av kjøpesummen som du da igjen legger på :) også er det i tillegg noen kroner for å få det fortollet men dette er ikke mye. Du har ikke vurdert bare elementer? Sjekk ebay.com for eks , der er det ofte mange fine pakkepriser på elementer osv :)

Selv handler jeg mye fra tyskland og jeg har spart MYE på å handle der. Men for all del , sammenlign prisene når du får tilbakemelding på hva frakten kommer på. Ikke alltid det er billigere å handle i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale å kjøpe bare elementer istedet for kasse som Skagers90 sier, blir fort en del ekstra i frakt. Kjenner du noen som har litt peiling på å bygge kasser fra før så er det mye mer morro og lønnsomt å lære seg kassebygging hvis du får hjelp og låne litt utstyr :)

 

Anbefaler også å legge noen ekstra kroner i forsterker, er som regel forsterkeren som blir det svake leddet i bilstereo ;) Lykke til.

2013 1.8D Lancer

1997 2.5T Skyline (banebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjönner ikke hvorfor dem reklamerer for 2000W på forsterkeren når den har 2X30amp sikringer.

Da får du max ut 864W ved 14,4V.

 

Er maks watt det er snakk om. Du kan ta pila over Specification for å få litt meir info.

Ein bruker skriver at det er 150w rms pr kanal i 4 ohm. Med sikringsstørrelsen, so tvila eg "litt" på dette og!

 

Edit: Den er oppgitt med høgare effekt for å selge! Dei fleste ser seg blinde på effekt, so har dei valget imellom ein 2000w forsterker eller 400w forsterker, er valget enkelt. Dette gjere det ikkje enkelt for dei som er meir seriøse.

Eg personligt kommer aldri til å kjøpe forsterkere/høgtalere av dei som er useriøse og oppgir fantasiwatt. (både bilstereo og stereo inne)

Endret av todleif

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjönner ikke hvorfor dem reklamerer for 2000W på forsterkeren når den har 2X30amp sikringer.

Da får du max ut 864W ved 14,4V.

 

Dette er ved en maksimal potensiell ikke-repeterende strømpuls. Det er snakk om nanosekund.. En 30A sikring vil ikke ryke akkurat idet strømmen når 30A. Sannsynligvis vil den tåle mye mer, og definitivt MYE mer i en enkelt strømpuls.

 

Men klart, dette er egentlig ikke noe man i det hele tatt trenger å nevne, ettersom man sannsynligvis aldri engang vil oppleve en slik strømpuls.

 

EDIT: Sjekk forresten fraktpriser før du vurderer å kjøpe fra statene. Ha også i bakhodet at du ikke vil kunne benytte deg av norske lover og regler dersom noe skulle gå i stykker.. ;) For meg er det mye av grunnen til at jeg velger å kjøpe sånt som elektronikk i Norge, selv om jeg kan spare en hundrings og tre ved å kjøpe det fra utlandet.

Endret av bellduck

"Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected."

Ford Fiesta 2013 1.0 EcoBoost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår