Gå til innhold

Hva er typiske feil på A4 06mod 1,6?

Ranger emnet


rozzy

Anbefalte innlegg

Hei har sett på bil i dag.

Hva er typiske feil på disse bilene`?

 

bilen jeg så hadde et lys i dashen.

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQDYdVUoW_P8AKC-8ugG2mSBol_P0-en2qR8vGifds_JWdFgKbe6LC7ejHU_g

 

Hva betyr det symbolet. + at det sto service, når man bladde litt på computern.

2004 Volvo V70

1982 Mercedes G

1998 Opel Astra G 1,4 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt for mye info, men kan hjelpe:

Mangler service\tilbakestilling av serviceintervall(pga. slitasjevarsel i dasj så er det nokk mangel på service).

Trenger skifte av klosser, evt. avgått sensorledning. Såvidt jeg vet sitter sensorene fram på B7. Du burde se mengde resterende bremsebelegg lett med en lommelykt eller mobil med lys. Anbefaler deg å se i servicehefte for å finne ut hvilken service som skulle vært tatt. Kan være en større service med regreim skifte og full pakke, som vil koste deg en del å utføre.(spesielt på møller bil)

 

Utbedre:

Enkel jobb å gjøre selv, krever veldig lite teknisk kunnskap. Du trenger nye klosser(Det skal sies at klossene fram slites mye fortere enn klossene bak, så det er mulig du slipper å bytte de bak), hjulkryss/17mm kopp med skralle/muttertrekker, 7mm umrako til å løsne gliderne og muligens noe til å løsne "stålbøylene" med, f.eks ett flatt skrujern. Anbefaler å kjøpe slitedeler hos f.eks Romnes\Bilextra, som alltid har slikt på lager og ligger langt under prisnivået til Møller.

Byttet klosser fram før helga selv, og var av med ett hjul og halve calipteren i går pga. skvipelyd.. Er rimelig rett fram å enkelt å gjøre.

Tok meg 10minutter pr. side.

 

(Bedre med for mye info? :))

Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis

|Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, jeg har 1.8T og bruker ca 0.70 på langkjøring! (Mappet). Antar det er mye mindre på 1.6! Får håpe noen har en 1.6 og kan svare deg på det :)

Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis

|Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0.6-0.7 liter pr mil. Registerreima har vel begynt på det 6. året og burde vurderes byttet selv om den "bare" har gått 50000 km.

 

ja det tenkte jeg ikke på.

det er jo ikke bra at gummien er gammel, det kan det bli problemer av. :)

2004 Volvo V70

1982 Mercedes G

1998 Opel Astra G 1,4 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en golf 5 2008 modell..den brukte 0,5 liter pr. mil....er vell så og si samme motor?

 

Forskjellen blir liten, men vekt, antall aksler med drift, bruk av aircondition osv spiller jo en rolle på forbruket:)

Ikke heng meg hvis jeg tar feil, men golf er litt lettere enn audi? :o

Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis

|Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest på vw-audi forumet at møller har sendt ut skriv på at det ikke er årsintervaller på registerreimbytte lengre. Men kun km som skal gjelde.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2450169post2450169

 

Det har du helt rett i, men så lenge man er utenfor garantitiden så hadde hvertfall ikke jeg gamblet på det. Som jeg sa, er en billig forsikring. Skulle det gå galt blir det dyrt ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår