Gå til innhold

Hvordan kople uoriginal cd spiller i polo 01'

Ranger emnet


jonivar

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Sliter litt med å koble spiller i min polo tdi 2001 mod. Plugget iso kontakten rett i spilleren, men da ville ikke spilleren slå seg på.

Målte i kontakten med kun tenninga på og fant ut hvilke ledninger som mistet strømmen da jeg slo av tenninga og byttet om slik at det ble iorden.

Alt fungerte helt til jeg startet bilen, men da ble spilleren stående og slå seg av og på hele tiden. Alt virker greit før motoren startes.

 

Spilleren er en Denver CAU-415

 

 

Hva kan dette skyldes? For lav spenning? Canbus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har neppe CanBus, siden du har ledninger i ISO-klossen som slår seg av med tenningen. Ta heller en Reset på Denver-spilleren når den er tilkoblet, og se om den kommer i vater da.

 

Ellers bør du dobbeltsjekke ombyttingene dine... belysningsledningen greier f.eks. ikke drive spilleren, for å si det slik.

 

MiniISO.jpg

 

Drit i den gule ringen her... se på ISO-klossen øverst.

Hvis du har K-BUS, MUTE og GA så skal disse ikke ha noe som helst tilkoblet på seg til/fra din spiller!!

 

Øverste rekker er Jord, sola er Instrumentbelysning (kan neppe brukes med din spiller og skal dermed ikke røres) og S-kont er TenningsPluss!

Under så er det U KonstantPluss/memory, den neste er AntennaRemote.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viste seg at det var belysningsledningen som fungerte som tenningspluss.

Har ikke strøm i det hele tatt i S-kont. Begynner å lure på om det er can bus her ja.

Kjørte reset på spilleren og da fungerte den helt til jeg kom litt nedi gata og skulle sette lysbryteren fra kjørelys til på.

Da begynnte blinkinga igjen. Blinker også hvis ABS slår inn.

 

Vurderer å kaste spilleren til helvette å kjøpe noe som er laget for canbus!

Endret av jonivar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår