Gå til innhold

Hvor langt har DIN Passat gått? (3b/3bg)

Ranger emnet


Aalsen

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt litt om hvor langt disse passatene egentlig går/har gått, og hittil har jeg funnet en på finn som har rundet 433 300 km, det lengste jeg har sett hittil. Det var en Passat 98mod 1,9 TDI 90hk.

 

Selv har jeg en Passat 00mod 1,9 TDI 110hk som har gått 230 000 km, og målet er foreløpig å runde 400 000 km :p

 

Interessant å se hvor langt "vinneren" her har gått :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min har nettopp rundet 374000... Den skal ha gått nærmere 500 før den kasseres.. :) Er en 2004 modell highline.

 

Den har fått ny turbo og girkasse, samt skifta regreima 3 ganger. Fylt ut 2 servicehefter, og begynt på det tredje.

 

Har vært taxi i lofoten.

 

Hehe, se der ja! Men jeg trudde girkassa ville vare lenger enn 300k? Automat? (jeg har automat)

Hvordan er det med rust på disse bilene? (unntatt det det typiske for denne bilen) Vet kanalene lever lenge siden de er dekket med plastikk. Under er vel en annen sak?

 

Turboen har jeg hørt antageligvis vil ryke rundt 200k, så jeg venter "i spenning" på at min skal ta kvelden. Foreløpig har de fleste typiske understellsdelene blitt byttet, og regreima et par ganger.

 

Motoren på disse bare går og går så lenge den får olje, og er dieseldrevet :p

Endret av Aalsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, se der ja! Men jeg trudde girkassa ville vare lenger enn 300k? Automat? (jeg har automat)

Hvordan er det med rust på disse bilene? (unntatt det det typiske for denne bilen) Vet kanalene lever lenge siden de er dekket med plastikk. Under er vel en annen sak?

 

Turboen har jeg hørt antageligvis vil ryke rundt 200k, så jeg venter "i spenning" på at min skal ta kvelden. Foreløpig har de fleste typiske understellsdelene blitt byttet, og regreima et par ganger.

 

Motoren på disse bare går og går så lenge den får olje, og er dieseldrevet :p

 

Girkassa på 2003 og 2004 mod uten tiptronic hadde vel en kjent feil, så forrige eier bytta 3 girkasser før den siste ble bytta ut med en nyere type, som da funker utmerket.

 

Turboen kan ryke rundt 200-250' ja, men ingen garanti det. Mange som går igjennom flere hundre tusen km uten å bytte den. Har hørt at det kan hjelpe å helle på et middel på tanken for å godgjøre turboen litt, men husker ikke helt hva det middelet hette.

 

Rust er ikke noe prob enda, men jeg har 4 års garanti igjen, så ikke noe stress foreløpig.. steinsprut å småskader har rustet litt, men ingenting som jeg ikke kan fikse billig selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 02.mod. har "bare" gått 167.000.

 

Ang. rust har jeg lakket opp tak og bakluke pga. det. Taket gikk på goodwill/egenandel pga. feil med highline-railsene.

- 07 mod. Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D

- 02 mod. Audi A6 3,0 Quattro

x 02 mod. VW Passat Highline 1,9 TDI

x 00 mod. Mercedes E200 Elegance

x 96 mod. Mitsubishi Galant 1,8 16V GLSi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det kan hjelpe å helle på et middel på tanken for å godgjøre turboen litt, men husker ikke helt hva det middelet hette.

)

 

Litt merkelig det, siden drivstoffet aldri kommer igjennom Turboen før den kommer inn i sylinder ;) Men ja, en kommer igjennom Turbo i form av eksos.. Men kan ikke se hvordan et middel i tanken skal smøre opp turbo da :S

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner tankegangen din, men en eksos kan bli "våt" nok med olje, så det kan hende. Han sa ihvertfall at det var verdt å prøve, det var ikke den store feilen med turboen, slik at en så liten ting kunne hjelpe, og han visste av en som hadde fått dette til å funke. Men det hjelper vel med på som forebygging, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min passat 02 sedan 1.6l har gått 184 000km, og fungerer utmerket :) så å si ingen feil med den :) bare småplukk, og slitedeler :)

 

Høyeste km som jeg har sett på en passat, er en passat highline 2004 mod som hadde gått nesten 490 000km den hadde 1.9 tdi 130hk,så den på finn.no for ikke så lenge siden.

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min passat 02 sedan 1.6l har gått 184 000km, og fungerer utmerket :) så å si ingen feil med den :) bare småplukk, og slitedeler :)

 

Høyeste km som jeg har sett på en passat, er en passat highline 2004 mod som hadde gått nesten 490 000km den hadde 1.9 tdi 130hk,så den på finn.no for ikke så lenge siden.

 

Den mørkeblå med blå ekstralys og svarte stålfelger på finn.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min passat 02 sedan 1.6l har gått 184 000km, og fungerer utmerket :) så å si ingen feil med den :) bare småplukk, og slitedeler :)

 

Høyeste km som jeg har sett på en passat, er en passat highline 2004 mod som hadde gått nesten 490 000km den hadde 1.9 tdi 130hk,så den på finn.no for ikke så lenge siden.

Så bra, men Passatene har vel desverre litt vel mange slitedeler å bytte? :p (understellet osv) Hehe.

 

490 000 km ja, DA begynner man å snakke ;) Så lenge man gidder å bygge slitedeler, så er det vel rusten som er trusselen på denne bilen.. Ellers bare går og går den :D

 

Den varer ikke 300k når olje og filter på kassa aldri blir bytta.

Det er faktisk delte meninger her, men hva som burde gjøres burde være lettere innlysende egentlig. Har fått beskjed om at oljen på kassa aldri behøver å byttes, og må byttes hver 60 000km.

Uansett bytter jeg hver 60 000km :) Ellers skal man visst merke det om oljen trenger å byttes på automatgir, ved annerledes girig, treg giring..

Fordelen med automat er vel også at man trener ikke bekymre seg for clutchen, at den varer kassens levetid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår