Stageberg Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Hei. Bilen vill ikke starte da det kommer opp en beskjed på radiodisplayet: CODE _ _ _ _. Trenger 4 siffer, men hvor finner jeg den koden? Og skal det være sånn at den ikke starter? MvH Henrik. Bilen er en 528 E39 med orginal radio/kassettspiller. Siter RBK<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Uten at jeg er noen ekspert på BMW, så tror jeg nok den koden det er snakk om er den koden man trenger til stereo etter strømbrudd for å skru den på, dette for å sikre den mot tyveri. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stageberg Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Noen peiling på hvor denne koden kan bli funnet? Siter RBK<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Den har ingenting med startvanskene å gjøre Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stageberg Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Men det er ingen reaksjon på starter eller noe framme i motor, akkurat som om det skulle vært startsperre en plass. Det kommer melding om CODE på displayet under speedometer, likedan som radiodisplayet. Har ikke hatt startvansker før. Bilen startet vanlig imorres, og da jeg kom på jobb, fikk jeg meldingen, da startet heller ikke bilen igjen. Siter RBK<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Lite strøm, når du vrir om så blir alt svart, da tror radio at den har vært koblet fra strøm og sikrer seg mot bruk etter evt. tyveri. kan det stemme? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stageberg Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Ikke helt, det virker ikke som det skulle være lite strøm egentlig. Det blir ikke svart når jeg vrir om. Når jeg vrir om så er det på en måte ingen respons noen steder. jæv.. dritt :) Siter RBK<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Slapp av og pust ut... Sett batteri på lading og se hva som skjer da. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Januar 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2012 Skudd i blindet: Kan det være noe galt med nøkkelen? altså at den har blitt fuktig inne i chip'en el.? Eneste jeg kan tenke meg som har sammenheng med både "code" og at bilen nekter å starte. Ikke skyt meg hvis jeg tar feil, kun et lite forslag. Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stageberg Skrevet Januar 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2012 Kanskje det, skal ta me meg ekstranøkkel senere i dag å teste, kan jo være en mulighet :) Hvis ikke får jeg som nevnt over her å prøve å lade batteriet. Siter RBK<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stageberg Skrevet Januar 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2012 Nå har jeg fått start på bilen, siden det er en importbil, står jo alt i instruksjonsboka på tysk... Men jeg satte meg ned på Google Translate og begynte og skrive tysk; til norsk. Det tok jo sin tid, men det funket. Det blir jo ikke helt bra oversatt, men antydet meg fram :) Det sto at jeg skulle koble ut batteriet og vente i 2 min. Koble det på igjen og sette nøkkelen i possisjon 1. Da skulle det komme en beskjed på radiodisplay, CODE 10:00min. Så startet bilen nedtelling fra 10:00min. Da den kom på 00:00min skulle jeg starte bilen normalt. Det ble bra :) Takk får gode innspill og hjelp! MvH Stageberg :) Siter RBK<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2012 Tyskerne hadde/har mye rart for seg :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stageberg Skrevet Januar 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2012 Hehe, så absolutt :) Siter RBK<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg