thomastoen Skrevet Januar 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2012 Hei Skulle gjerne hatt liiite granne mere effekt ut av familiebilen:) og då lurer jeg på om noen har noen tips på hva som er enkleste måten :) som ikke koster allverden :) det er snakk om en 1993 s124 300td Siter -w202 C200 Elegance 96 -s124 300tTD 94 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bellduck Skrevet Januar 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2012 Er turbodiesel, så chipping er vel det enkleste tenker jeg. :) Siter "Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected." Ford Fiesta 2013 1.0 EcoBoost Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the king Skrevet Januar 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2012 Er jo mulig å skru opp turbo -og dieseltrykk en smule :) Siter 95' Golf 3, 2.0 Gl - Solgt 90' Mercedes 230e - Død 96' Ford Fiesta kul edition - Kasta 90' Volvo 240 (snart turbo) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2012 Trur dere to blir skuffa om dere kjøper dere en 300TD, tror vel gjerne at en 230TE er Turbo-bensin også da? Service service service.... Start med en service. Skift olje, oljefilter og luftfilter på motor, skift olje og filter på kassa(Automat), Skift olje på differnsial og evt. manuell kasse. Er det 24V så kan du demontere innsuget og rense dette for sot(ikke dumt på 12V heller), fjerne Spjeldet og plugge EGR-ventilen. Viktig: Pass på at eksosanlegget er i bra tilstand, dette utgjør mye på effekt og forbruk, orginalt eller Eberspächer anbefales, katalysator kan med fordel fjernes. Automatkassa kan ha godt av en justering også, girer den kjapt og kontant, samt på rette turtall utgjør dette mye. Dyser kan også trenge en service. Når dette er gjort har du en helt annen bil, og holder det ikke finnes det justeringsmuligheter på pumpa, justerer man litt på røykbegrenseren gir det litt bedre respons uten at forbruket lider, vil du ha mere så kommer det til å koste deg diesel, og vil du ha MERE så trenger du pustehjelp. Lykke til. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomastoen Skrevet Januar 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2012 takk takk einar :) planen er å gå over bilen helt. full sevrvice og hele pakken før eg gjør noe annet :) vet ikke hva som er gjort og ikke gjort de siste årene da jeg ikke har hatt bilen merenn 2mnd,, må begynne med å plukke vekk litt små feil :) et rele som fjusker, vindusviskermotor som synger på siste verset.tak luke som ikke fungerer.litt rust og en knekt drivaksel .SÅ kan jeg begynne med resten Siter -w202 C200 Elegance 96 -s124 300tTD 94 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet Januar 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2012 http://www.youtube.com/watch?v=cJeOd-_Qvvg&feature=related Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg