Gå til innhold

strøm tappes fortere og fortere

Ranger emnet


MrAudi

Anbefalte innlegg

Hei,

 

A100'n min tappes for strøm.

Det er litt merklig, for først måtte jeg lade batteriet (nytt for ca. 1,5 år siden) 1 gang hver mnd., så hver uke, og i det siste hver tredje dag!

Skjønner?

 

Tipper at den ikke lar seg starte om ikke så lenge....

Har hørt at lader kan være gå'n, men jeg vet ikke sikkert og spør her om hjelp.

 

Noen som vet noe om problemet mitt, og vil hjelpe meg?

Min Audi er en 1993 model Avant 100, 2,6 liter V6 motor med automatgirkasse og el. soltak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..!

 

Du kan sjekke hvor mange volt det er på batteriet med motor igang med et multimeter\voltmeter.. det skal helst være over 14Volt(14.5 -14.7 på de fleste biler)

 

 

Kan sikkert være at du må skifte børster på dynamoen og kanskje regulator.. Er sikkert slitt etter 19 år:)

 

Hvis du kjører mye korte turer så rekker ikke dynamoen og lade opp batteriet nok hver gang..

 

Ville som sagt først sjekket ladespenningen først for og se om det er problemet..

 

Håper dette ordner seg, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Morten og takk for tipset :-)

Den lader som den skal!

 

Så sjekket jeg batteri og hvilestrømmen er under 12 Volt!

 

Så det blir en tur til Biltema i morgen og kjøpe nytt batteri (72 amp)

Biltema sine batteri, er ikke de ok da?

 

Trur at mitt problem er at jeg kjører mindre enn 3 tusen kilometer i året.

Kun småtteri kjøring. Tror det tar knekken på det forholdsvis nye Sønnak batteriet.

 

I tilleg kan jeg jo ikke vite hvor gammel Sønnak batteriet var da jeg kjøpte det. Det ingen dato på det.

Batteri er enn tillits ak mellom selger og kjøper.

I morgen skal jeg forsikre meg om alder ( maks 0,5 år gammelt) på det nye batterei og se med selvsyn lading under belasting + hvilestrøm!

Min Audi er en 1993 model Avant 100, 2,6 liter V6 motor med automatgirkasse og el. soltak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema sine batterier har gjort det bra i test. Spørs jo hvor mange år et slik batteri holder.

 

Ja takk, da ble det ett Biltema batteri.

Det var ferskt kommet inn og de gir 4 års garanti!

 

Men nå har også starter begynt å fuske, men det blir en ny tråd .

Min Audi er en 1993 model Avant 100, 2,6 liter V6 motor med automatgirkasse og el. soltak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår