Gå til innhold

Skifte av fjærer og dempere bak på min stasjonsvogn 06 mod

Ranger emnet


Firefighter110

Anbefalte innlegg

Nå vet ikke jeg hvordan det ser ut på bilen din med er det uavhengige fjører og dempere? Da er som regel demperene skrudd fast i toppen innvending i bilen uansett. Da må du som regel ta bort eller løsne på veggen i bagasjerommet. Tviler også på at det er noe justering på camberen din, sjelden det pleier og være det på japanske biler så da er det ikke nødvendig med 4-hjulskontroll.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett alltid en MEGET enkel jobb å bytte fjærer og dempere bak på en framhjulstrekker :) Bare følg litt med når du tar ut den gamle demperen, slik at du ser hvordan ting er satt sammen. Og en god rustløsespray kan være lurt å ha før du begynner, spesielt på boltene nede.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på om denne har samma bakstillinga som Mondeo der øvre demperfestet er i en oppbygging på travers. Trangt som F... Bruker å løsne tre bolter på hver side, løsne bremserør fra klipsa og slippe ned hele traversen/bakstillinga 10-15 cm. Da blir det bedre plass.

 

For å skifte fjærer løsner jeg nedre bærebro i ytterkant med en garasjejekk under. Justering sitter i innerkant så ingen justering er nødvendig.

 

Men om det er helt likt vet jeg ikke

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som samme innfesting som Mondeo ja. Trangt som f... det er sikkert, får ikke noe verktøy opp hvor bolten sitter. Skal prøve å slippe ned bakstillinga for å se om det er likt. Når det gjelder feste innvendig i bilen, tror jeg ikke der er noe. Har hatt oppe det meste og ikke funnet noe innfesting. Takk for rådene så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår