Gå til innhold

Kan jeg ha 18'' felger på audi a4 1999 mod?

Ranger emnet


Espenstor

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker, med tanke på ET45 på de 18" felgene. Prøv å finn felger med ET35. Tror ET45 vil subbe. ET45 bygger lengre inn enn ET35.

Jeg brukte ET35, 225/40R18 på min A4 og det gikk helt fint. Det ser også finere ut, med tanke på at felgen går da akuratt ut mot kanten på skjermbuen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

215/45R17 vil jo gå kanskje, men hvorfor ikke bare kjøpe de 18" felgene du vil ha, med riktig impress? Du kan jo evt høre med butikken om det går. Evt søke på google etter svar.

 

Jeg skal selv prøve 225/35R19 med ET40 på min A4 til neste helg. Går det ikke må jeg space ut felgene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne:

 

VACN Forum

Det er plass til 8,5 ET40 innover, men det vil stikke innenfor skjermen. Med ET30 skal felgen ligge omtrent i linje med skjermen, sett da at du har korrekt hjulstilling.

 

8.5" + 2,54cm (1") = 215 dekk.

 

Så det skal bli spennende om jeg får plass til mine 225 dekk på ET40 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bare tull at du ikke kan ha større enn 17", de som har sagt det har ikke skjønt greia med å øke felgstørrelsen, for man kompenserer jo med lavere dekk slik at man får nøyaktig samme hjulstørrelse på 15" dekk som 17,18,19,20" dekk. Ja du kan faktisk ha helt opp mot 20 på audien din :)

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 4 weeks later...

Jeg har 225.40.18, ET35, på min a4 b5 avant. funker greit, felgen går akkurat ut i hjulbue kanten, kan se ovenifra at de ikke stikker altformye ut. men tenker å senke bilen, hvor mye kan jeg senke? noen som har peiling?

 

Originalt innpress er 45, altså kan felgene ha 45 +/- 7,5 i innpress. Siden dine er 35 er de ulovlige, minimum tillatt er ET38.

Så lenge felg/dekk ligger plant med eller stikker utenfor hjulbue så vil det begrense eventuell senking, vil subbe tidligere (dekk mot hjulbue/innerskjerm). Du skriver ikke felgbredde, men 225/40-18 er en meget kurant dimensjon på din bil. Har det samme på min - og ET35 biggrin.gif

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår