Samekula Skrevet Mars 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2013 (endret) lykkerus :win helt vanvittig forskjell fra gammel til ny clutch :) vet dere for mye olje det skal på girkassa på jetta'n ? har fylt 1,5l nåkk? hvordan går det med din golf? orker ikke lese igjennom 88 sider :P oppsummering ? Endret Mars 29, 2013 av Samekula Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Mars 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2013 :) Hehe det skjønner jeg, er cirka 13 tusen sider med meg som ikke klarer å stille timinga.. (Første gang jeg gjorde det) :D Men joda, det går bra med Golfen! Satt akkurat inn motoren igjen for to dager siden, har byttet lambda. Startet rett opp og alt fungerte, tok meg tilogmed en kjøretur, og bilen gikk ikke varm en gang! ;) Fikk ikke tatt noen bilder, det glemte jeg så klart. (Jeg vet jo hvor kjedelig det er med update uten bilde!) Men skal prøve å få tatt noen bilder av den i dag/morgen :) Med mindre du ikke har fått det med deg, så var jeg med Golfen på godkjenning av senkesetter i september. Den passerte ikke, pga en rustet bremselastventil.. :doh Så det gjenstår bare å skifte den, og få fikset en liten ulyd i forstillinga, så bærer det rett på hjulkontroll, godkjenning og EU kontroll (MYE tull for å få godkjent et coiloversett..) så snart som mulig :) Hadde også ut motoren her forleden (for tredje gang på 2 måneder) og da ble det byttet toppakning, strekkbolter, frostplugger, innsugs pakning, eksosmanifold pakninger og diverse O-ringer. Lakkerte også bloka med Biltema varmelakk, men den har allerede begynt å flasse.. :crazysant Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet Mars 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2013 okei, nais:) så strøken ut den motoren der etter en lakk runde. følger tråden her ifra , få slengt ut noen ferske bilder. den ser strøken ut :P Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Mars 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2013 Her er bilde av motoren, nettop satt inn igjen :) Fikk også hjelp av kjæresten til å ta ut bremselastventilen/lastregulatoren :) Fikk jo til og med løsnet den opp! :D Slik er den i normal tilstand; Arma beveger seg helt uten motstand, men det må være ei fjær eller noe inni der for den spretter tilbake til normal tilstand så snart man slipper.. Er dette normalt, skal det være sånn? :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet April 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2013 Ja, da begynner det vel å nærme seg en ny runde med kontroller, inspeksjoner og godkjenninger? :) Trenger hjelp fra dere nå folkens, er dette rett rekkefølge? ;) 1. Hjulkontroll (Justere forstilling og bremselastventil og alt nødvendig) på verksted 2. Biltrangsynet på godkjenning / innskriving av coilovers i vognkort 3. Tilbake på verksted på EU kontroll. Stemmer dette? :) Må jeg ta hjulkontroll på hele forstillinga nå igjen, siden jeg har vært av/ på med alskens coilovers osv? ;) Og et lite spørsmål til, er det noen som vet om bremselastventilen fungerer som den skal? Se på innlegget over :D Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet April 1, 2013 Rapporter Share Skrevet April 1, 2013 Rekkefølgen stemmer den, men når du skal på hjulstillingskontroll så er det ikke mye å justere foran på golfen, er bare spissing og camber dem får retta opp da:) Forstillinga skal vell ikke ha flytt seg egentlig, med mindre du har kjørt den skakk.. hehe du er ikke den eneste som må ut med motoren din igjen.. måtte ut med min her en dag igjen.. hoho Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet April 1, 2013 Rapporter Share Skrevet April 1, 2013 vet dere hvor mye olje det skal på girkasse til Jetta mk2 manuell 5gir? Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet April 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2013 Så det spiller ingen rolle at jeg har vært av med demperne? :) Kan jeg kjøre den på verkstedet og be dem justere bare lastventilen, for så å kjøre på BT med de gamle hjulkontrollpapirene og de nye pairene på at lastventilen er justert? Sjekker de spissingen og camber på BT, eller ser de bare på papirene? Samekula; kan sjekke i haynes manualen i morgen om du vil. :thumb Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet April 2, 2013 Rapporter Share Skrevet April 2, 2013 Gjerne det eilif9 :) Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet April 2, 2013 Rapporter Share Skrevet April 2, 2013 Du burde nok ta en hjulstillingskontroll uansett, siden du har vært av med dempere osv:) Kan prøve å dra på bt med de gamle papira men veit ikke om det vil gå igjennom :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet April 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2013 (endret) Samekula; her er antall liter, vet ikke hvilken kode du har på kassa di da men :) Og så er den H******S lambdaen begynt å kødde med meg igjen. Faen altså. Er det noen som vet hva i svarte det er som gjør får det til å svinge fram og tilbake på den måten? Se video nedenfor!! Jeg har jo nettop skiftet lambda! (men jeg mistet den i golvet et par ganger..) http://www.youtube.com/watch?v=ivsJyK5UODk EDIT; Fant dette på nettet :)¨ The computer sees it as a voltage that constantly wanders back and forth between .45 volts Below .45 is interpreted as rich and above is lean. When the sensor is working correctly, it switches back and forth 20 to 30 times per minute some faster and some slower according to the application For dere som ikke forstår engelsk, så står det altså at den skifter mellom rik og mager blanding 20-30 ganger i minuttet, for å skape seg en slags "gjennomsnitts"-verdi på blandingen. Stemmer dette? :) Endret April 2, 2013 av Eilif9 Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet April 3, 2013 Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 takker, var visst 2liter må vell fylle på en halv liter til da :P og anngående problemet ditt har jeg ikke svar :P Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet April 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 Enda et symptom; Når man gir full gass (pedalen helt ned i gulvet) når motoren går på tomgang så skjer det ingenting, motoren "nøler" i et lite sekund før den ruser opp helt uten problemer. Om jeg gjør det ca. 4-5 ganger på rad så smeller det fra motoren, jeg antar at det er et slags "backfire"? Det samme skjedde når jeg kjørte med bilen, fortsett fra at den ikke backfiret. :) Noen som har erfaring med dette? :spin Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet April 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2013 Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'61Flcn Skrevet April 4, 2013 Rapporter Share Skrevet April 4, 2013 Enda et symptom; Når man gir full gass (pedalen helt ned i gulvet) når motoren går på tomgang så skjer det ingenting, motoren "nøler" i et lite sekund før den ruser opp helt uten problemer. Om jeg gjør det ca. 4-5 ganger på rad så smeller det fra motoren, jeg antar at det er et slags "backfire"? Det samme skjedde når jeg kjørte med bilen, fortsett fra at den ikke backfiret. :) Noen som har erfaring med dette? :spin Jeg lurer på om det kan være feil med luft/bensin blandinga eller noe tull i tenningsystemet... Siter Prosjektforum:'61 Falcon: http://tiny.cc/ba3whw'63 Fairlane: http://tinyurl.com/kkge2d3 '76 Granada: http://tinyurl.com/l9x5p59'77 Aspen: http://tiny.cc/xc3whwFatters '66 Falcon: http://tiny.cc/4d3whw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.