Quattro73 Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Ja, gassere liker ikke trykk over 0.25 bar. Ledningene til monojeten stripses opp et egnet sted, de trengs ikke lenger med gasser. Ang radiatorvifta, sjekk sikring, termobryter på radiator, vifterelé og selve viftemotoren. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet April 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Tror det er viftemotoren.. har sjekket sikringen, skal sjekke termobryteren men vet ikke hvor viftereleet er.. Skal prøve å kople opp viftemotoren direkte til batteriet, om den ikke funker da blir ny bestilt :) Venter også på ny overflow-tank og sotede blinkers. Tror faktisk ikke at kostnadene på prosjektet mitt har passert 10 000,- enda, haha ;) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet April 17, 2012 Rapporter Share Skrevet April 17, 2012 men la oss nå si at jeg har fått tak i en slik weber som du har i den turbotråden, (den første) kam, portet topp, og simons grenrør og 2" hele veien bak, må jeg da skifte bensinpumpe? Hvorfor Simons grenrør, som er serieprodusert på den måten i stedenfor ett ordentlig grenrør som er direkte avstemt til din motor og forbedringene som er gjort? Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet April 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2012 Hvor mange hester ville automatkassa klart? Og om jeg kom meg opp på en 140-150 hk, må jeg sette på større bremser for å få det godkjent da? :) Skal legge ut noen bilder av bilen litt senere. Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 18, 2012 Rapporter Share Skrevet April 18, 2012 Hvor mye automatkassen tåler vet jeg ikke. Men ja, for å få dette godkjent så må bremsene oppgraderes, de fra f.eks. 16v vil duge. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet April 18, 2012 Rapporter Share Skrevet April 18, 2012 Litt OT, men hvor kan man få tak i 16V bremser til g2? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet April 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2012 Er vel sikkert bare å ta hele bakstillinga fra en 16v for å gjøre det enkelt :) Noen bilder; Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet April 18, 2012 Rapporter Share Skrevet April 18, 2012 Har vell akkurat nå i dag blitt levert en Golf GTi 16v på Toten bilopphuggeri. En kompis av meg har akkurat drevet å sett litt over den med slegge, men bremser er fortsatt intakt ;) Hvis ikke så kan man vel kjøpe bremseklosser fra f.eks AP-Racing og kanskje noen forsterkede bremseskiver til G2 for å få den godkjent? Gjorde det til Audi'n og Velox fortalte meg at dette var mer enn bra nok for mitt oppsett ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet April 19, 2012 Rapporter Share Skrevet April 19, 2012 Borbet a passer ikke på g2 synes jeg.. er ikke noe særlig fete i mine øyne men :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet April 19, 2012 Rapporter Share Skrevet April 19, 2012 Begynner å se bra ut :) Mangler bare senk en golfen din nå... Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet April 19, 2012 Rapporter Share Skrevet April 19, 2012 jeg syns borbet a passer golf meget bra! men det og brock b1 begynner og bli oppbrukt, men det er jo for det er så sinnsykt fett :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet April 20, 2012 Rapporter Share Skrevet April 20, 2012 Sånn vil det nok alltid være, når man har funnet en "standard" på hvordan ting skal være. Bmw E30 er jo også kjent for Brock B1 og det er ikke foruten grunn akkurat! Det er drittøft rett og slett. Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet April 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2012 Nææh, Borbet blir litt slap synes jeg ja.. Vil ha noen skikkelige vulgære felger :D Noen breie 9x16 felger med dekkstrekk.. mmhm.. :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet April 20, 2012 Rapporter Share Skrevet April 20, 2012 Litt OT, men hvor kan man få tak i 16V bremser til g2? Her er en start: http://www.ebay.com/itm/VW-GOLF-GTI-MK2-16V-MK1-COMPLETE-REAR-DISC-BRAKE-SETUP-DRUM-DISC-CONVERSION-/261004321651?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3cc511e373 Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet April 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2012 (endret) Men tilbake til Topic. Har jo enda problemer med at motoren går varm :( Har bestilt ny påfyllingstank, da denne ikke var tett, og den lakk vann ut av en skjøt, satser på at ny tank vil forhindre dette.. MEN radiatorvifta går ikke, så når motoren går på tomgang så går den varm har prøvd å kople viftemotoren direkte til batteriet. Den går ikke rundt, men jeg mistenker at det kan være pga at den tredje ledningen er fra en temp-måler lenger nede på radiatoren, som sier til vifta når den skal starte :wonder: Så det første jeg gjør er å prøve å skifte den sensoren, men klarer ikke å finne den på ebay eller noe.. Og den ser så vanskelig å få ut :blah: Har sjekka sikringa under dash'en men den så grei ut. Der sitter den, langt nede på radiatoren Som dere her ser, så er radiatorvifta kopla gjennom den sensoren der ;) Noe hjelp med dette? Den sensoren ser ikke ut til å kunne ta ut i det heletatt, vet ikke jeg, må jeg ha ny radiator? Hvordan finner jeg ut hva som er gåent? :) Endret April 22, 2012 av Eilif9 Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.