Quattro73 Skrevet Januar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 Ville nok sagt at dette var ganske nøyaktig, hva synes du? ;) Ja, det ser bra ut. Bytt pluggledninger og tennplugger, så sant motoren har tilfredsstillende kompresjon så skal den starte og gå på alle sylindre. Forgassermotor eller? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 Så.. timinga er altså ikke feil? :) Jepp forgassermotor, aka "monojetronic".. Kan problemet være fukt i sylinderen/stempelet? Skal jeg fortsatt være forsiktig med å starte motoren? Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 Timing er ikke feil såvidt jeg kan se på bildene dine. Om tenningen ikke er helt korrekt så er den i det minste god nok til at motoren skal starte og gå noenlunde normalt. Siden du har startet motoren er det nokså utenkelig at det er fukt i sylindrene. Bytt tennplugger og se hva som skjer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 Nei, sltså, det er det jeg har hatt på følelsen hele tida også. Det har ikke vært noe feil med tennpluggene før, og de ser ganske greie ut, men det er kanskje verdt et forsøk :) Takk for hjelpen :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 (endret) Nei nei nei. Quattro73, problemet er enda ikke løst :( Linet opp alt, og da såg det ut til at kamaksel drevet var et hakk feil. SÅ vi flyttet reima et hakk, og jeg dro motoren rundt et par ganger (manuelt). Men da, plutselig, når jeg linet opp hakket på generator hjulet med hakket på dekselet, og svinghjulet sitt merke, da var plutselig rotoren 45 grader feil, og kamakslingen var 180 grader feil! Her er noen bilder av hvordan det ser ut med svinghjulet og generatorhjulet (eller hva det nå enn hete, du skjønner hva jeg mener når du ser det!) Svinghjulet Og OT merket Rotoren Hva faen??? :( Skal jeg ta reima av kamaksel drevet og sette det tilbake på riktig plass, med svinghjulet pår ett plass og greier, og skru litt på rotoren? Endret Januar 28, 2012 av Eilif9 Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 Hakket på kilereimskiva er ikke alltid til å stole på, bruk derfor 0-merket på svinghjulet som utgangspunkt for ALT. Når 0-merket her står i ØD, da skal kamdrev være på merket og rotor skal peke mot merket i fordelerhuset. Er samme hva du stiller på så lenge resultatet blir som over, alt på merkene. Du sier kamdrevet er 180 grader feil ift veiv, noe som er meget naturlig da veiv roterer to omdr for hver gang kammen roterer en omdr ;) Derav 180 grader feil :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 (endret) aha, takk for svar :) Da gjenstår det bare å få kamdrevet sitt merke på rett plass, og få stilt inn rotoren ;) Om det ikke funker da.. Da er det noe annet ;) Endret Januar 28, 2012 av Eilif9 Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Januar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 har da tatt av fordelerlokket, slik ser det ut; Antar at den røde greia skal være snudd 180 grader den andre veien? Fingeren må vel amputeres :( Amputer jevnt med albuen, kun på den måten kan du være sikker på at du ikke har blitt smittet med sorteregreimstaflykokker!! Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 (endret) Amputer jevnt med albuen, kun på den måten kan du være sikker på at du ikke har blitt smittet med sorteregreimstaflykokker!! Hahaha, fint med litt humor for å lette stemningen ja :D Endret Januar 28, 2012 av Eilif9 Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Januar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 Også så nærme øynene? Tror det da er best at du tar en synstest med det samme du er i gang, i tilfelle hornhinnene har fått seg en trøkk. Husk også på å reise på legevakta, sånn at du får sykmelding ut 1. halvåret, for dette er virkelig alvorlig ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 (endret) Også så nærme øynene? Tror det da er best at du tar en synstest med det samme du er i gang, i tilfelle hornhinnene har fått seg en trøkk. Husk også på å reise på legevakta, sånn at du får sykmelding ut 1. halvåret, for dette er virkelig alvorlig ;) Jepp, var nettoppå legevakta en tur. De sier jeg må amputere hele arma! :( Men gidder ikke å betale noen for å amputere arma mi, fram med øksa :) Angående synet, det berget, heldigvis, men det var bare så vidt. Bare et øye som var defekt, men dette ble skiftet ut med et annet jeg hadde liggende.. Usikker på modell, litt dårlig passform, men fikk det på plass til slutt :) Endret Januar 28, 2012 av Eilif9 Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Januar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 Pga tidligere erfainger så er øyer og armer noe jeg har liggende i "kjekt å ha" hylla i garasjen. Man veit aldri når man får bruk for det ;) Pass på å kvesse øksa før du "adopterer" den bort da, sånn at du slipper flere forsøk. Er ikke alltid like lett å råke samme hakket flere ganger, og uten å gå videre inn på hvilke fatale følger dette kan få så skjønner du sikkert hvor jeg vil ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Januar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 Gå ut i garasjen og gjør deg ferdig til å starte bilen! Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2012 Haha :) Litt off topic ja, men det blir ikke noe mer skruing før neste uke :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 På de første bildene dine var registeret riktig timet, men på de neste bildene var kammen to tenner feil. Hvordan har dette seg? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.