RsTurbo94 Skrevet Januar 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2012 To smell? som i pottsmell da ell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2012 Ja to smell, antar at det var bensin som ble antent.. Se videoen i forrige innlegg, du ser gnisten i det det smeller :) vi har ikke koblet til eksosen enda, så den kjører rett ut i fra eksosmanifolden ;) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Januar 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2012 Feil timing. Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2012 Er virkelig redd for det ja.. :( Hvordan vet du at det er det? Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Januar 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2012 Typisk. Sjekk fordeleren og bilen har vel reg reim..? Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet Januar 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2012 HVis det smeller så kan det være flere grunner.. En av de kan jo være som deltaone nevner, at registeret er satt feil.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2012 Hmm.. Hvordan vet jeg om jeg har satt på reima rett? Det er register reima som styrer timinga, ikke sant? har prøvd å holdt reima så stram som mulig mens toppen var av.. Satte merke på hjulet og reima, og har satt det sammen igjen.. Skal prøve igjen i morgen, når batteriet er ladet opp :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet Januar 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2012 Mener det skal være merke på reimhjulet til veiva og toppen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Om register reima er satt på feil.. Kan det skade motoren om jeg prøver å starte den ? Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Bilen får bensin, det kan jeg lukte :) Fikk ikke start på bilen nå heller, men de samme 2 smellene. Hvordan finner jeg ut om timinga er feil? Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Januar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Ikke start bilen foer du vet om du har satt paa reima riktig: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=638211 Du risikerer aa smelle ventilene inn i stemplene, og kan oedelegge mye; skjeve ventiler mv Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 har prøvd å starte bilen mange ganger allerede :( Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Men det er lite olje på motoren, og det er tomt for kjøleveske.. Kan dette ha noe med om bilen starter eller ikke? :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Januar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Du må bytte olje og filter etter du har hatt av toppen. Skjønner ikke helt hvorfor du har skrudd av kammen, trenger jo ikke det for å få av toppen. Lagerbukkene til kammen må settes tilbake på samme plassen de satt før du demonterte fordi de er linjeborra. Hvor mye moment brukte du på boltene? Stramma du for mye kommer kammen til å knekke og bukkene ryker. = defekt topp. Du har satt reima helt feil siden den ikke starter, antagelig knerta noen ventiler. Finn merket på svinghjulet og kammen og se åssen de stemmer overens. Reima skal strammes så du kan vri den maksimalt 90 grader på det lengste strekket. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Takk for svar :) ja skal bytte olje så snart motoren funker, men olje nivå har ingenting å si for om bilen starter eller ikke. Heller ikke kjøleveske. Men det er litt olje på motoren. Vi tok av kammen da det gjorde det mye lettere å løsne reima. Vet ikke hvor mye moment vi brukte, men jeg var klar over hvor hardt de var festet fra før av, og har ikke strammet de spesielt hardt. Ja, alle lagerbukkene er pår ett plass, hadde lagt de opp i bestemt rekkefølge. Kammen går rundt uten problemer. har ikke hørt noe klunkelyder e.l som kan tyde på at noen ventiler er bøyd. Reima er nok ikke HELT feil, den har nok bare sklidd et hakk eller to. Den høres vanlig ut da man prøver å starte, alt går rundt, det lukter bensin og vi ahr sjekket at vi får gnist. Men vi skal ta ut hele motoren av bilen, da det gjør det mye lettere å skru på den, og dessuten trenger den en skikkelig rundvask :) Vi sliter litt med å få sjekket om timinga er riktig eller ikke, da den nedre kamrem kåpa er uhorvelig vanskelig å få av :( Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.