Gå til innhold

MonkeyDude's Nissan 240sx Onevia prosjekt

Ranger emnet


MonkeyDude

Anbefalte innlegg

det var mye rust:O jeg er ingen sveisepinne :D så sorry! men er ikke sx180 og sx240 egentlig 200 beggeto bare forkjellig skall?

 

Det er mer rust der det kommer fra, det der er bare det jeg ser på som problematisk :(

Men den andre rusten er veldig lett å ta, er som regel bare overflate så etter et par timer med punktsandblåseren så blir det nok bra ;)

180sx er den japanske modellen, og ble produsert fram til 1998. Den hadde CA18DET motor slik den norske har, men fra 1992 og oppover har den SR20DET. 240sx ble levert med KA24E eller KA24DE motor og hadde to karosseri typer, coupe og hatchback. Den norske ble kun levert med CA18DET motor og hatchback. Det er vel i grove trekk forskjellen mellom bilene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har en 1991 modell Nissan 240sx s13 som kommer fra USA. Den ble imortert i 1998 fra Texas, og den er flyttegodsgodkjent :D Det vil si at den er registrert etter motorvognforskriftene fra 1942, og det reglemanget er noe sløft så da er mye mulig........

 

 

Når det kommer til motoren så veit jeg ikke hva det blir til. Jeg sikler etter en RB25 motor, og er det noen her til lands som har en sjangs til å få det godkjent i en s13 så er det vel meg, så jeg burde vel satse på det. Men jeg føler meg så hjelpesløs fordi den lokale trafikkstasjonen har ingen erfaring med flyttegods og bytte av motor. Kort fortalt så kan jeg si at de henviste meg bare til Nissan Norge, men de ville ikke ha noe med med å gjøre :( Og uten noe slags form for dokumentasjon kan de ikke gjøre noe. Jeg orker ikke skrive noe mer utdypende om det nå :doh men jeg har en lang historie om det....

 

 

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

En flyttegodsbil har mange unntak, og en forenklet godkjenning. Men denne importregelen eksisterer ikke lenger, og er sikkert viskla ut av hodet paa folket hos biltilsynet for lenge siden.

Jeg har ingen erfaing med de, men det sitter en avdeling innen biltilsynet som heter SEFOR. Tror det kun er en avdeling, og at de er i Drammen tror jeg. Disse skal ta seg av bla vanskelige tilfeller mv. Finn ut hvor de er og kontakt dem. Kanskje det er enklere, for de er mye mer proffe enn en vanlig ansatt hos biltilsynet..

Lykke til!!

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de på biltilsynet kan ingen ting når det gjelder flyttegods, men til en stor forandring så er de veldig positive til dette prosjektet :)

Den avdelingen heter SFOOR (spesialgruppe for oppbygde, ombygde or reparerte kjøretøy). De kan sine saker, men det eneste de kan er å veilede biltilsynet. Men biltilsynet er jo positive så jeg tror jeg får til noe tøft til slutt ;) Jeg restaurerte en Honda Z50 som jeg søkte om enkeltgodkjenning til, og det gikk bra! Det er nå den eneste mopedregistrerte Z50'n i scandinavia så skal man få noe godkjent så bør man kontakte de :) Problemet er at man må ta kontakt med dem via biltilsynet, og det gjorde jeg i fjor høst og jeg har enda ikke hørt noe :( Men så lenge jeg finner noe dokumentasjon som kontrolløren kan gjemme seg bak hvis motoren skulle i mot all formodning hoppe ut i fart å skape blodbad, så får jeg hva jeg vil godkjent. Så hvis noen har en s13 godkjent med over 200hk så ta kontakt :)

Men rusta skal bort først.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 5 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår