Team Einarsen Skrevet Desember 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2011 Var ute og kjørte igår og da begynte bilen og lugge,den er chippet med chip fra Chipsenter,software for 1,35bar...har riktignok ikke fått mere en 0,8-0,9bar ved maks gass,tok diagnose igår og dette er hva jeg fikk opp: Wednesday, 21 December 2011, 16:40:20:62619 VCDS-Lite Version: Release 1.1 Control Module Part Number: mtm _20 2PS _03 Component and/or Version: 1,8l R4/5VT MOTR HS D05 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 00000 VCID: A63F010051E9 4 Faults Found: 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent 16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity P0134 - 35-10 - - - Intermittent 16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal P0501 - 35-10 - - - Intermittent 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High P0118 - 35-10 - - - Intermittent Noen tanker? Kan det være lambda som tuller? Siter If assholes could fly this place would be and airport!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waltbrg Skrevet Januar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2012 lmm, plugger og coiler er greie plasser å begynne. nå skulle vel feil med coil kommet opp på vagcom (?) men kanskje greit å sjekke allikevel. du har sikkert sjekket dette (?) har ikke veldig mye peiling selv når det kommer til motorproblemer og slikt, men litt har jeg lært meg. har hatt lignende problemer på min b5. da var problemet pluggene. måtte "gappe" de. symptomene hos meg var at dersom jeg ga full gass og turbotrykket begynte å nærmer seg 0,7-0,8 så bynte det å nykke. dersom jeg bare aksellererte rolig og unngikk å booste mer enn ca 0,5 så gikk bilen helt vanlig... hvordan reagerer din bil? prøv å aksellerere rolig og unngå å booste mer enn ca 0,5, og dra bilen helt ut på 3-4 gir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team Einarsen Skrevet Januar 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2012 Hos meg booster bilen opp til 1,1bar åsså detter den ned til 0,7-0,8bar og nykker når den er kald/lunken...ladetrykket minker uansett tempratur,lmm er helt i orden og plugger er helt nye... Siter If assholes could fly this place would be and airport!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waltbrg Skrevet Januar 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2012 hadde noe lignende problemer med min bil. gappa pluggene og lugginga var borte. jeg hadde dog lugging uansett om motoren var varm eller kald, virka som at gnisten ble "blåst" ut når turbotrykke ble høyt (tup 0,7-1 bar) søk litt på gapping av plugger om du ikke vet hva der er ..... er jo en enkel fiks vertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team Einarsen Skrevet Januar 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 Joda,vet hva det er,får prøve på det :) Siter If assholes could fly this place would be and airport!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Januar 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2012 Ser ut som lambda er helt død ja.. Ville også ha byttet G62-sensoren da denne er en typisk feil. Gå også over alt av slanger og sjekk at alt er tett. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team Einarsen Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 Har byttet G62 men får feilkode allikevel så vet ikke hva som gjør det...har trykktestet trykkgata og den er tett...får bytte lambda da :) Siter If assholes could fly this place would be and airport!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Januar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Funnet utav noe? lambdan har nok dessverre ikke noe å gjøre med luggingen. Men er jo greit å få byttet det som er feil :) rockauto.com selger denne til en brøkdel av prisen til hva den koster i Norge. Har selv kjøpt der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team Einarsen Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Har egentli ikke rørt bilen på mange dager,har ikke noen plass og stå og været er heller dårlig ute så den får vente :) Siter If assholes could fly this place would be and airport!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattrocoo Skrevet Januar 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2012 Greit om jeg slenger meg på her? Hvis ikke, bare si ifra! :) Har en 97. Audi A4 1,8TQ som fjusker ved pådrag. Dette varier veldig mye, noen ganger er det helt i orden, andre ganger er det bare tull. Rykkinga starter da turbotrykket når 1,1bar, da slipper den ned til 0,6 og mellom der bli den gående og rykke helt til jeg slipper gassen, og gasser jevnt. (Ikke over 0,6-7 bar, da begynner den å rykke igjen). Bilen er chippet, større eksosanlegg, K&N filter.. Kan det være så enkelt som coil? Nylig byttet motor på den, gjort på godkjent verksted. AEB motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waltbrg Skrevet Januar 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2012 Greit om jeg slenger meg på her? Hvis ikke, bare si ifra! :) Har en 97. Audi A4 1,8TQ som fjusker ved pådrag. Dette varier veldig mye, noen ganger er det helt i orden, andre ganger er det bare tull. Rykkinga starter da turbotrykket når 1,1bar, da slipper den ned til 0,6 og mellom der bli den gående og rykke helt til jeg slipper gassen, og gasser jevnt. (Ikke over 0,6-7 bar, da begynner den å rykke igjen). Bilen er chippet, større eksosanlegg, K&N filter.. Kan det være så enkelt som coil? Nylig byttet motor på den, gjort på godkjent verksted. AEB motor. kan være så enkelt som plugger som er dårlige... har slitt med lignende symptomer på min A4 1.8t. løsningen på mine problemer har vært å bytte til Denso IK20/Ik22 eller NGK BKR7E/evt BKR8E.. måtte også endre pluggenes gap. sier ikke at dette er løsningen på dine problemer, men er hvertfall billig om det er det som er problemet.. bestill NGK plugger på ebay.co.uk så blir det hvertfall billig. bestilte for ikke lenge siden 4 nye plugger derfra for tilsammen like under 200 nok inkl. frakt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattrocoo Skrevet Januar 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2012 Hadde bilen min på MECA på datamaskin idag, feilen var at turboen lader for mye i forhold til mengden med bensin blir levert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet Januar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2012 hadde lugging på min og då var den "tennkabelen" altså den lille stussen mellom coil og plugg. min er og chippet den lader 0,8-0,9 opp til 3-4tusen o/min så lader den 1,4bar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg