Gå til innhold

Automatgear til hodebry, HAVARERT igjen (litt)

Ranger emnet


kiemengt

Anbefalte innlegg

Velkommen i dynamoreim klubben:)

 

Tror jeg er på vei ut av dynamoreim klubben.

Har vurdert å lage en brakett og sette på 2 løpehjul lengre opp for å dempe vibrasjonene på reima, og dermed kunne kjøre med reima litt slakkere.

Da tror jeg nok at problemet hadde blitt løst for når jeg kjører med reima så slakk at den skriker litt når jeg starter bilen, så holder den lengre.

Avstanden fra løpehjul til dynamo er alt for lang, og dermed må reima være veldig stram for å unngå at den blafrer for mye, og da ryker lagrene i løpehjulene.

5 reimer og 8 lager på 2 år er nok til at jeg nå går tilbake til Audi.

Voyager`n er krute god bil,,,,,,,hadde bare ikke de j**la reimene røket hele tiden

 

Og så savner jeg A6`n også (har også hatt 3 andre VAG biler til bruksbiler)

Endret av kiemengt
hvorfor ikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Har faktisk en Grand voyager stående selv. De som lagde oppsettet på dynamoreima, må ha vært beruset. For et ubrukelig oppsett og usaklig lang reim. Hvis noen trenger deler, så er det bare å si ifra. Skal skrotes :)

 

On topic: Fikk du tatt noen bilder av jobben med bytting av lameller osv? :) Hadde vært fint om du kunne laget et liten how-to.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der røyk den #¤¤&¤¤#%T&%#¤#¤"¤% kassa igjen.:angry:

Funket først som en drøm, så begynnte den plutselig å få en "forsinkelse" mellom 2 og 3 gir.

Den girer fint opp til andre, men når den skal fra andre til 3`de så går den liksom i fri i 1-2 sekunder, før den hopper inn i 3`de.

 

Du snakker om møkkaopplegg, aaaaarrgggghhhh.:deng

Har byttet olje igjen og filter, men til ingen nytte.

Den slurer ikke når den først hår gått i 3`de, men den har den der irriterende pausen på 1-2 sekunder.

 

Passer virkelig ingen andre kasser i den bilen?????

 

Noen som vil kjøpe den?

EU godkjent i slutten av november, hel og grei, motor går kjempepent.

Nye bremser rundt, akkurat skiftet allt av olje og alle filter.

Lettmetall felger m/piggfri.

 

Tror jeg selger den med delvis "defekt" kasse.

 

Er dritt lei hele bilen.

 

Jeg skal anyway ha meg en A6 stv (eller kanskje en A8) så denne skal selges uansett.

Endret av kiemengt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Tror jeg er på vei ut av dynamoreim klubben.

Har vurdert å lage en brakett og sette på 2 løpehjul lengre opp for å dempe vibrasjonene på reima, og dermed kunne kjøre med reima litt slakkere.

Da tror jeg nok at problemet hadde blitt løst for når jeg kjører med reima så slakk at den skriker litt når jeg starter bilen, så holder den lengre.

Avstanden fra løpehjul til dynamo er alt for lang, og dermed må reima være veldig stram for å unngå at den blafrer for mye, og da ryker lagrene i løpehjulene.

5 reimer og 8 lager på 2 år er nok til at jeg nå går tilbake til Audi.

Voyager`n er krute god bil,,,,,,,hadde bare ikke de j**la reimene røket hele tiden

 

Og så savner jeg A6`n også (har også hatt 3 andre VAG biler til bruksbiler)

 

Reimene på disse bilene er tragiske ja. Er bedre på V6'eren da. Men jeg likte ideen din! Den tror jeg må testes på "sørlandssnekka".

1999 Chrysler 300M 2.7 LR
2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax
2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår