Gå til innhold

kiemengt

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kiemengt

  • Bursdag 06/22/1974

Contact Methods

  • Bosted
    Norge

kiemengt's Achievements

  1. Og der røyk den #¤¤&¤¤#%T&%#¤#¤"¤% kassa igjen.:angry: Funket først som en drøm, så begynnte den plutselig å få en "forsinkelse" mellom 2 og 3 gir. Den girer fint opp til andre, men når den skal fra andre til 3`de så går den liksom i fri i 1-2 sekunder, før den hopper inn i 3`de. Du snakker om møkkaopplegg, aaaaarrgggghhhh.:deng Har byttet olje igjen og filter, men til ingen nytte. Den slurer ikke når den først hår gått i 3`de, men den har den der irriterende pausen på 1-2 sekunder. Passer virkelig ingen andre kasser i den bilen????? Noen som vil kjøpe den? EU godkjent i slutten av november, hel og grei, motor går kjempepent. Nye bremser rundt, akkurat skiftet allt av olje og alle filter. Lettmetall felger m/piggfri. Tror jeg selger den med delvis "defekt" kasse. Er dritt lei hele bilen. Jeg skal anyway ha meg en A6 stv (eller kanskje en A8) så denne skal selges uansett.
  2. Hallo. Da har jeg tenkt å kjøpe meg A6 til bruksbil igjen, men lurer på et par ting. Hvilke års mod hadde multi-link forstilling? Hvilke års mod hadde dårlig galvanisering? (har hørt det var noe dårlig tidlig 2000 tallet) Hvilke motorer bør unngås? Fint om noen som har mere greie på dette enn meg, kan opplyse litt Jeg går nok helst for en 2.5 tdi igjen, stv, mulig quatro
  3. Tror jeg er på vei ut av dynamoreim klubben. Har vurdert å lage en brakett og sette på 2 løpehjul lengre opp for å dempe vibrasjonene på reima, og dermed kunne kjøre med reima litt slakkere. Da tror jeg nok at problemet hadde blitt løst for når jeg kjører med reima så slakk at den skriker litt når jeg starter bilen, så holder den lengre. Avstanden fra løpehjul til dynamo er alt for lang, og dermed må reima være veldig stram for å unngå at den blafrer for mye, og da ryker lagrene i løpehjulene. 5 reimer og 8 lager på 2 år er nok til at jeg nå går tilbake til Audi. Voyager`n er krute god bil,,,,,,,hadde bare ikke de j**la reimene røket hele tiden Og så savner jeg A6`n også (har også hatt 3 andre VAG biler til bruksbiler)
  4. AHHHHH!!!!! Der funker den igjen. Fikk tak i lameller og nytt stempel til 3`de, banket kassa sammen, og puttet den tilbake i bilen. FUNKER SOM EN DRØM Jey, god bil.
  5. Åpnet kassa i dag, låseringen på 3`de gir hadde hoppet ut av sporet sitt, og lamellene var godt slitt på 3`de, de andre var veldig fine. Har prøvd å få tak i nye lameller i dag, men han figuren so mhadde dem vil på død og liv selge med et stempelsett til 2500. Noen som vet om det er helt nødvendig å skifte disse stemplene? Lurer på om grunnen til havariet er at den har begynnt å slure på 3`de som følge av slitasje, og dermed har det blitt så varmt at låseringen har mistet spennet....vet ikke, bare en tanke..... Bilen har gått 370.000km stortsett langkjøring/pendling oppi Gudbrannsdal traktene, så den kassen har jo gått noen runder. Motoren virker overraskende frisk og fin, men det er vel et resultat av at ALLE servicer er fulgt opp. Allt er gjort på merkeverksted, men det har nå forsåvidt ikke noe å si. Frister fryktelig å bare bytte lamellene, bytte låsering, og prøve den igjen....noen som har vært borti noe lignende?
  6. Njo ja, gidder ikke legge så mye jobb i denne. Kjøpte den billig med gåen kasse, visste ikke at den var så "sjelden" den kassa. Tenkte i utgangspunktet å selge den anyway. Skal kjøpe med en stv, istedet for denne sedan. Kjørte en A6 2,5 tdi stv i 4 -5 år, solgte den og kjøpte en Grand Voyager 2,5tdi men etter å ha byttet 5 dynamoreimer iløpet av 2,5 år er jeg på vei tilbake til Audi ja.
  7. Mhm, sjekker litt på 80 og A4 også da.... :-)
  8. Norsk bildelsenter ja. Handler garantert ikke med dem. Men leter videre. Lurer på om den akselen som skal være knekt er så fryktelig dyr,,,,gleder meg til å sjekke det.
  9. Hm, ingen AEG kasser heller. Sær sak den der (eller elendige kasser siden de ikke er å få tak i) Jaja, finnes det ingen kasse til den, blir det hogging
  10. Ja, selvfølgelig 1Z. Klumsete fingre bommet litt. Ok, da får jeg jakte etter en AEG kasse da.. Skal åpne den havarerte kassa i morgen, men ifølge en Audi figur jeg pratet med skal det være en knekt aksel inni der, og den skal vistnok være så grusomt dyr at det lønner seg å få tak i en annen kasse
  11. Har en A6 1995 mod 1,9tdi med en "CLF" kasse som har tatt kvelden. Det viser seg å være vanskelig å få tak i akkurat denne kassen på hoggern, er det noen som vet hvilke andre kasser som går om hverandre med denne? Det er en Z1 motor..... Håper noen kan hjelpe, da den stakkars A6`n står og kjeder seg uten gir....
  12. Å ja, men finner bare høyrelykta, ikke venstre. Har funnet i sverige, men de som hadde venstre lykt der, sender ikke til privatpersoner i Norge.
  13. Som topic. Driver å hjelper en nabo med bilen sin, en 1986 mod 360 Eneste feil på eu-kontrollen er matte reflektorer. MEN, disse viser seg jo å være håpløst å få tak i. Jeg finner hvøyre frontlykt, men venstre er ikke å oppdrive noe sted. Noen som har noe slikt, eller vet hvor jeg kan få tak i? Synes det er for ille å måtte høgge en så og si rustfri 360 bare pga av matte reflektorer. All hjelp mottas med stoooor takk
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår