Gå til innhold

Motor problem, starter ikke.(G28 speed sensor)

Ranger emnet


Al3k87

Anbefalte innlegg

Når jeg var på vei hjem i dag, kubbet plutselig bilen i fart i 60sone.

Jeg startet bilen igjen uten problem og kjørte videre da merket jeg at jeg hadde et EPC lys i dash'en og at lade trykket var redusert til max 0.6b istedenfor 1bar og at på tomgang gikk bilen på 1000rpm istedenfor 800rpm.

Jeg kjørte inn på en parkerings plass og koblet til vag-com'en og fikk feilmelding på g20 speed sensor, jeg tok av tenningen og startet bilen igjen for å se om feilen gikk vekk og det gjorde den ikke.

Stoppet bilen igjen og slettet feilmeldingen, men den kom bare opp igjen med engang, så da tenkte jeg at det er vel bare å bytte den sensoren, men når jeg da skulle starte bilen var ingen sjangs i helvete å få den i gang, start motoren gikk og gikk men ingenting skjedde.

Har lest litt på nettet og funnet ut viss denne sensoren har feilmelding så kan bilen nekte å starte.

Men før jeg slettet feilmeldingen kunne jeg jo starte, stoppe kjøre osv.

Jeg har også testet å ha batteri polen av i et halvt minutt uten hell.

Er overbevist om at bilen gikk i en slags nødmodus når jeg kjørte hjem, og at den gikk ut av dette når jeg prøvde å slette koden, såhadde håpet å kunne aktivere dette via vagcom igjen slik at jeg kan få flyttet bilen min inntil jeg har fått fatt i ny sensor. *godtroende*

Endret av Al3k87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info, stemmer nok at den heter g28 ja, fikk den fra møller i dag og monterte den.

Bilen startet med engang :P Elsker den der vag-com'en, har reddet meg fra å sende bilen på verksted allerede 3 ganger, men det e jo litt synd at alle disse sensorene ryker så lett, men men er gøy å skru litt også så lenge det ikke blir for mye.

 

Jeg la også merke til at den ene dysen(nr4 fra fronten) har litt olje greier ligende rundt seg mens de andre er helt clean.

Kan det være en dårlig O-ring, bør den byttes? Isåfall så kunne det vært artig å teste BSR sine som skal gi litt extra effekt(med egen software) noen som har erfaringer rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår