Gå til innhold

Al3k87

Bruker
  • Innholdsteller

    214
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Al3k87

  • Bursdag 07/20/1987

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Audi A4
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002
  • Motor (eks 1.6)
    T

Contact Methods

  • Bosted
    north

Al3k87's Achievements

  1. Det vet jeg, men disse tuning løsningene er for begrenset til det bruket jeg har tenkt. Med Maestro Tuning Suite får man full tilgang til ECUens fuel, timing og boost maps++ så man kan tune bilen helt optimalt spesifikt til det oppsettet man lager med turbo, dyser og piping++ helt selv. (krever selvfølgelig at man har kompetanse om hva man driver med). Har ikke sett noen annen løsning som gir tilsvarende løsning uten å gå over til datasprut.
  2. Jeg har lurt litt på å skaffe en A4 B7, men jeg har merket at det er nesten ingenting av tuning osv tilgjengelig for B7 med 1.8T motor. De fleste sidene gir egentlig bare valget mellom 2 forskjellige 2.0TFSI versjoner. Jeg har også funnet ut at B7 med 1.8T ble aldri lansert i USA og dette er kanskje mye av grunnen til at mange utenlandske sider ignorer denne versjonen. Så spørsmålet er da er B7 med 1.8T samme motor og ECU versjon som B6 med 1.8T? Dette er viktig for meg å vite med tanke på om ECU er kompatibel med samme tuning løsninger som B6, for jeg kan ihvertfall ikke bruke 2.0TFSI baserte løsninger da det er en helt annen motor platform. Noen som har hatt suksess med EURODYNE MAESTRO 7 TUNING SUITE med B7 med 1.8T motor?
  3. hvor mye/lenge henger den? Jeg har merket dette litt selv ved hurtig akselarasjon og giring men vet ikke helt om det er clutchen som av og til slipper eller om det er det elektronisk gasspjeldet som henger bitte litt fra man slipper gassen som igjen gir en rusing av motor pga den har ikke fått tid til å gå i nederste posisjon selv om man har slippet gassen og man allerede har begynt å clutche så da fyker turtallet opp. Jeg tror mest det har med det siste å gjøre, da en kompis sa han opplevede samme greien med en annen nyere bil.
  4. Det som er must er å få den chippet/(ny motorstyrings software) :D Viss du liker å høre dump lyden av resirken og litt mektigere motorlyd så bør du gå for åpent kon filter. Simons eksos er grei for prisen men den gir ikke like fet lyd som borla og remus eksos etter det jeg har forsket meg fram til. Forge motorsport sine resirker til audi funker veldig bra, de har også en ventil som er både resirk og dump i en, den kan også monters et lokk på slik at den blir en rein resirk viss du ikke ønsker dump i det hele tatt, faktisk litt fetere lyd av denne enn de andre forgene syns jeg. Du finner mye av dette på www.qwt.no viss du liker å handle fra norske butikker. Ellers er turbo trykks måler en veldig sjekk ting og ha for å se at bilen går som den skal osv. www.podi.ca har noen veldig fine og stil rene deksler til disse som gjør at du kan ha målere rett over rattet og det ser nesten ut som bilen har dette fra orginalt av når det er montert. Viss du ikke er en som er super avhenging av komfort, så er senk nesten pri 1, det gjør kjøreopplevelsen mye bedre og bilen vil med engang se sinnsykt nice ut, men bilen blir som regel naturlig nok en god del stivere. Ellers er det også veldig kjekt å ha en vag-com kabel eller bluetooth adapter, med bluetooth adapteren kan du bruke en android telefon og sjekke/slette/logge feil koder fra mobilen med en app som heter torque, veldig enkel og fet app. Men det sikreste er å ha kabel også pga jeg har opplevd at den mobil appen ikke alltid fant feil koden. Finner slikt på ebay.
  5. Skiftet du den selv? Var det evt vanskelig? trenger man mye utstyr?
  6. eg fant ut av det nå, eg hadde brukt mobilen med obd2 bluetooth adapter for å sjekke feilmeldingene og den fant tydligvis ikke alt. Med pc kom det opp det med throtlle body low voltage(pga jeg hadde startet den en gang uten ledningen i) slettet denne og bilen oppførte seg helt normalt igjen. Så det må ha skjedd noe med kalibreringen første gangen, og at noe med den ikke rekalibreres før feilkoden er slettet. Er glad det er i orden nå ihvertfall :D
  7. Jeg byttet olje og filteret i dag, og hadde samtidig av gasspjeld huset for � komme lettere til � bytte en vakum slange til resirc ventilen. Etter jeg haddde byttet olje � pr�vde � starte bilen dauet den ganske fort, og eg fant ut at eg hadde glemt � koblet p� ledningen til gasspjeldet. Koblet p� ledningen og startet og motoren begynte � g� sinnsykt ugjevnt, den gikk fra ca 600-2000rpm opp og ned. S� etter ca. 2min roet den seg litt holdt seg p� 800rpm men den gikk fremdeles ugjevnt, tok en kj�re tur og merket bilen manglet litt kraft den ladet maks 0.5bar istedenfor 1bar som den pleier. Parkerte bilen igjen og sjekket feil koder, og fikk random misfire kode p� alle cylindrene. P� dette tidspunktet var motoren av og jeg kunne h�re masse knirke lyder fra motoren, �pnet panseret og merket at det veldig mye varme, samtidig ser jeg at cat'en/downpipen r�dgl�der! da hadde motoren v�rt av i kanskje 4-5min. jeg hadde heller ikke kj�rt hardt og lenge f�r dette, maks 5min en tur rundt nabolaget. Skj�nner ikke helt kordan dette kan ha skjedd? kan det v�re noe med gasspjeldet som har hengt seg opp? Viss den f�r for lite luft vil den da generere mer varme enn vannlig?(trodde kanskje det var omvendt?) Bilen er Audi A4 02 1.8T og oljen eg brukte var 5/50w.
  8. Det er jo veldig bra :) Nei er ikke medlem der enda, skal få fingen ut å bli det nå etterhvert :P
  9. Viss man skal ha 19" på b6 bør man da satse på 8.5 ET35 og 225 på alle hjulene viss man skal ha en del senk?
  10. Liker veldig godt de felgene, gikk det greit med den dimmensjonen med tanke på subbing? Har hørt at noen har hatt litt problemer med 19x9.5 så tror eg går for 8.5 også. Du trengte ikke spacere sant?
  11. Ja de gjorde seg utmerket de dotz felgene. Har lenge vurdert MRR Gt1 som er i den stilen også, men sliter veldig med å bestemme meg for hva jeg skal gå for :S
  12. Stilig, ser de selges i matt svart også på ecstuning.com hvor kjøpte du de?
  13. Miro type 111 Måtte låne dette bildet siden det var så tøft.
  14. Snart tid for å ta på sommerfelgene og det er vel mange som gjerne skal ha nye eller som vet om noen fete felger. Håper noen deler noen forslag :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår