TordH Skrevet Desember 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2011 Har hatt en skrapelyd når jeg bremser nå i en uka, hørtes ut som det er sand elns mellom klossene og skiven, prøvde skru av dekket idag bare for og se, når jeg fikk av dekket var bremseskiven helt løst, skal den det? og etter at jeg tok av og på dekket idag sier det pang der framme hver gang jeg bremser( bare når jeg rygger) noen som kan hjelpe meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Desember 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2011 Bremseskivene er løse og kan dreies rundt når ikke hjulet sitter på. Det er normalt. Noen VW/Audi har en settskrue som holder skiva på plass, men mange har det ikke. Så du etter at klossene var OK og ikke nedslitt - både på utsiden og innsiden av skiva? De slites oftest mere på den siden hvor stempelet sitter i calipperen -d.v.s. innsiden. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TordH Skrevet Desember 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2011 hmm, klossene skal være byttet rett før jeg kjøpte bilen for en mnd sia, har sett utsiden, de er ikke slitt i det hele tatt, men har ikke sett innsiden, men syns det var litt rart den smell lyden jeg fikk ettter jeg tok av og på dekket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2011 Har du tightet hjulboltene skikkelig? Siden det smeller når du bremser tenker jeg bremseskiven ligger "løst" mellom nav og felg. Som Bwana sier, sjekk også bremseklossene, samt innfestningen til bremseåket og kalipperen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2011 Bildene er fra bakbremsene på Audi 80, men innfestningen er av samme prinsipp. Sjekk boltene markert med ring. Sjekk tykkelsen på bremseklossene, nye på bildet under. Og en totalt utslitt ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg