Gå til innhold

Startproblemer etter Regreim skifte ... ?

Ranger emnet


Audia4tdi

Anbefalte innlegg

Har du timet dieselpumpen riktig? Var det kun veiv du dreide en runde?

 

Takk for svar Quattro73.

 

Ja, da jeg hadde demontert alt åså montert den nye reg reima dreide jeg veiva en runde akkurat. (markerte merke med lack) nå når jeg prøver å starte kommer det nesten ingenting diesel ut av dyserørene.

 

Betyr dette at jeg må time dieselpumpen? eller er det noe som har "fucket" seg?

 

hvordan timer jeg den evt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du roterte altså veiva en omdr med registereima og reima til dieselpumpa av? Det er vel egen reim til dieselpumpen på denne motoren, derav vil da alt bli feil på din ja. Du må ta av reima til dieselpumpe, rotere veiv en omdr og så sette tilbake reima til dieselpumpa :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir det enkleste.

 

Husk, når veiva roteres en omdreining så vil kammene og dieselpumpe rotere en halv omdreining ;) Drevet på dieselpumpa må i ditt tilfelle roteres en halv omdr siden du roterte veiva en omdr uten reima til dieselpumpa på.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plugg? har dette noe å si for at den skal starte?

 

Jeg har ikke fortalt deg grunnen til at jeg har byttet reimen.

 

reg-Reimen hadde kilt seg" ( glødelampen startet og blinke) slik at det kom en del rester fra reimen ut i motorrommet. Etter en stund begynte biln og rykke og tilslutt stoppet den. Etter dette klarte ikke motoren å dra seg fort nåkk opp i fart til å starte. regreimen hadde presset seg inn mot det ene løpehjulet. Dieselpumpe kaputt?

 

 

vag tacho leser vell av feilkoder på denne biln?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg si du burde tatt signalene mye tidligere, ikke kjøre til den stopper. I verste fall kan du ha tatt ventilene og derav vil ikke motoren starte (null komp og ventiler som stanger mot stemplene)? Bare en teori.

 

Altså, motoren stoppet grunnet registerreim var tygget i småbiter. Når du monterte den nye, gikk du da ut ifra at alt var timet riktig som det stod eller timet du det etter de originale merkene som du skal bruke?

 

Ja, diagnose fungerer på din bil, men den kan ikke fortelle deg om du har bøyd alle ventilene ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg si du burde tatt signalene mye tidligere, ikke kjøre til den stopper. I verste fall kan du ha tatt ventilene og derav vil ikke motoren starte (null komp og ventiler som stanger mot stemplene)? Bare en teori.

 

Altså, motoren stoppet grunnet registerreim var tygget i småbiter. Når du monterte den nye, gikk du da ut ifra at alt var timet riktig som det stod eller timet du det etter de originale merkene som du skal bruke?

 

Ja, diagnose fungerer på din bil, men den kan ikke fortelle deg om du har bøyd alle ventilene ;)

. jeg gikk utifra di merkene som var laget fra forje gang jeg byttet reg reimen på biln. og di stemmer overens med hverandre. da er det vell lite sannsylig at di har kræsjet. tar biln til verkstedet på mandag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje mulig det er en sensor som er tettet igjen eller noe sånt.

 

Regreima var halvart i breden, og det ligger en del rester rundt i motorrommet.(grunnet knekt bolt til strammehjulet) Men merkelig nåkk har hjulet klart å holdt reimen stram og den har verken hoppet eller løsnet.

 

så motorhavari er vell tvilsomt. "så fremst ikke vipearmer har løsnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår